BARUM gumiabroncsgyártás

a BARUM márka története

hirdetes
A Bata cég 1924-ben kezdte meg működését a csehországi kisvárosban, Zlin-ben. A Bata cég kezdetben csak cipőgyártással foglalkozott (innen a világhírű Bata cipő), azonban 1931-ben már elkezdődött a kerékpárabroncsok gyártása is, és 1932-ben elkészült az első Bata márkájú személyautó gumiabroncs. Ezt követően az abroncsgyártás darabszáma robbanásszerűen emelkedett.
BARUM gumiabroncsgyártás
A Bata cég 1924-ben kezdte meg működését a csehországi kisvárosban, Zlin-ben. A Bata cég kezdetben csak cipőgyártással foglalkozott (innen a világhírű Bata cipő), azonban 1931-ben már elkezdődött a kerékpárabroncsok gyártása is, és 1932-ben elkészült az első Bata márkájú személyautó gumiabroncs. Ezt követően az abroncsgyártás darabszáma robbanásszerűen emelkedett.
1946-ban kialakult a Barum márkanév a Bata, Rubena Nachod és Mitas nevekből. 1967-ben elkezdődött a radiál ab-roncsok gyártása nyugati technológia alapján. 1972-ben, 5,3 hektár alapterületű főcsarnokban 6 évig tartó építkezés után a Zlin melletti Otrokovicében kezdi meg a termelést az új gyár.
1992-ben a Continental konszern többségi tulajdont szerzett az otrokovicei gyárban, illetve megszerezte a Barum márkanevet. Ezzel megalakul Csehország második legnagyobb vegyesvállalata Barum Continental spol s.r.o. néven.
A legújabb technológa szerint dolgozó, ISO 9001 és ISO 14001 tanúsítványokkal is rendelkező gyár közel 3600 főt foglalkoztat. Fő terméke a nálunk is népszerű Barum személygépkocsi abroncs, melyből az egyéb konszern márkákkal együtt évente több mint 16 millió darab gördül le a gyártósorról. Emellett a gyártásban jelentős darabszámot képvisel a Barum tehergépkocsi, illetve a Barum mezőgazdasági abroncs, mely a Zetor traktorokon jellemzően visszaköszönő márka.
A mezőgazdasági abroncsok területén az utóbbi évek fejlesztése az alacsony profilú, 70-es keresztmetszeti tényezőjű Barum AR 70 TRACTION radiál abroncs.
A régebben bevált diagonál gumiabroncsok főként csak a kisteljesítményű traktorokon alkalmazhatók. A motorok teljesítményének és a mezőgazdasági munkagépek súlyának fokozatos növekedésével szükségessé vált a jobb kapaszkodóképességű, nagyobb méretű gumiabroncsok használata.
Ez az oka annak, hogy az utolsó évtizedben a radiál gumiabroncsok megjelentek a piacon. Ezeknek az igényeknek a kielégítésére fejlesztette ki a Barum az alacsony profilú gumiabroncs vonalát. Ezek a gumiabroncsok teljesítik azt a két követelményt, hogy megőrizzék a termőföld állapotát, és ugyanakkor nagyobb sebességet tegyenek lehetővé kiépített úton közlekedve.
Nagyobb teljesítmény alacsonyabb talajnyomás mellett
Azonos külső átmérő esetén a 70-es keresztmetszeti arányszámú gumiabroncsok jóval szélesebbek a standard abroncsokhoz képest. Konstrukciójuk mintegy 20%-kal növeli a talajjal érintkező felület nagyságát, és ugyanakkor csökkenti a talajra gyakorolt nyomást. A talajtömörítés csökkenése kimondottan előnyös a vetés előkészítő munkáknál, a vetésnél, és a frissen kikelt növényeken haladáskor. A gumiabroncs konstrukciójából adódó nagyobb érintkezési felület még tovább növelhető az ab-roncsnyomás csökkentésével.
Nagy vonóerő
o a gumiabroncs nagyobb szélessége javítja a futófelület bordáinak a talajjal való érintkezését,
o nagyobb terhelhetőség a normál radiál abroncsokhoz viszonyítva,
o az abroncsnyomás csökkentése a vonóerő további növelését teszi lehetővé.
Kényelem a kiépített utakon
Talajművelés vagy betakarítás során a kiépített utakon is kell közlekedni. A gumiabroncs konstrukciója lehetővé teszi a nagyobb sebességű közlekedést:
o középen a mintázat bordáinak átfedése és ívelt formája folyamatos gördülést tesz lehetővé,
o zömök vállrésze védi a gumiabroncsot a sérülésektől, és stabilitást biztosít a bordavállaknak,
o a szélesebb méret és a speciális gumikeverék hosszabb élettartamot biztosít.
Nagy teljesítmény és gazdaságosság a legelőkön
Kaszálókon végzett munkák során lényeges, hogy a betakarított takarmány teljes mennyisége a legjobb minőségű legyen. Az érzékeny fűszálak sérüléseit minimálisra kell csökkenteni, különösen a lejtős területeken. A mintázatnak semmilyen esetben sem szabad károsítania a takarmányt azzal, hogy a fűszálakat a talajba tapossa. Éppen ilyen esetekben jelentkeznek e gumiabroncs előnyei:
o nagy vonóerő esetén is védi a fűszálakat az abroncs kis csúszása (szlipje) által,
o nagy felfekvő felülete miatt munka közben nem süllyed be mélyen a gumiabroncs a talajba,
o kitűnő vonóerő-átvitel még a lejtős területeken is.
Kiemelkedő gazdaságosság
o a nagy talajjal érintkező felület csökkenti a talajnyomást,
o a földeken használva tapasztalható a jó öntisztulási tulajdonsága, és emiatt jó a kapaszkodóképessége,
o kifejezetten magas terhelhetőség, amely
lehetővé teszi az abroncsnyomás csökkentést,
o felszerelhető a jelenleg használt
keréktárcsákra.

További információ:
Continental Hungaria Kft.
2046 Törökbálint Depo-Raktárváros
Tel.: 23/335-901, Fax:23/335-463


hirdetes

Forrás: Agrárágazat

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Tovább a Lexikonhoz

hidrofor (nyomólégüst)

zárt, hengeres tartály. Feladata a kisebb termelői vagy kommunális egységek (lakó-, iroda-... Tovább

nadálytő (Symphytum)

az érdeslevelűek (Boraginaceae) családjának nemzetsége. Nedves réteken, mocsaras területen,... Tovább

Tovább a lexikonra