Keresőmarketing, keresőoptimlaizálás itt!
A ZETOR Proxima Plus technikai újításai:
- Kimagasló motor teljesítmény 66 kW és 74 kW,
- Az új sebességváltó kétfokozatú Power Shift-tel és olajban futó (nedves) tárcsás tengelykapcsolóval ellátott TLT hajtás,
- Magasabb vontatási teljesítmény a megnövelt géptömeg hatására,
- Megújult forma:
- Motorháztető, beépített első fényszórók, hátsólámpák és munka lámpák,
- egységesített műszerfal,
- megújult belső tér – T-mat padlóborítás és módosított műanyag borítások.
- A traktor 4-hengeres turbó feltöltős motor, levegő visszahűtésű intercooler-rel szerelt. A füstölési értékeket csökkentették és a káros anyag kibocsátás megfelel az EU 25/2000/EEC – TIER 2 értékeknek.
A motor korszerűsítésének hatására a nyomaték tartaléka 35%-ra növekedett és mindezek mellett az üzemanyag fogyasztás nem emelkedett.
Az új visco-kapcsolású hűtőventilátor hosszabb élettartamot, kevesebb karbantartást és csendesebb járást biztosít.
A vízmelegítő berendezés az extrém körülmények között is könnyű indítást biztosít a nagy teljesítményű önindítóval.
Az erőátvitelt új irányváltóval egybeépített16 fokozatú sebességváltó valósítja meg, 2 fokozatú Power-Shift-tel (nyomatékváltó). A nyomatékváltó bolygóműves szerkezetét olajnyomás működteti, melyet kézi kapcsolású elektronika vezérel.
Az alapváltóban előre és hátra 4 fokozat van. Minden fokozat szinkronizált. (az országúti és terep tartomány) a tartományok közötti váltást kapcsolóhüvellyel valósítja meg.
Az összes fogaskerék a váltóban magasabb átviteli teljesítményt és alacsonyabb zajszintet produkál a ferde fogazatú kerekek hatására.
A korszerűbb konstrukció, megfelelő helykihasználás és a tagoltság eredménye az ergonomikusan elhelyezett kezelőszervek amelyek több helyet biztosítanak a vezetőnek. Az irányváltó kar a műszerfal bal oldalára lett kihelyezve, a többi funkció kar a vezetőülés köré ergonomikusan elhelyezve.
A hátsó TLT kapcsolása 4 tárcsás olajnyomásos tengelykapcsolóval történik terhelés alatt. Elektro- hidraulikus vezérlésű és a jobb fülkeoszlopon helyezkedik el. A kínálatban kétfajta motorfordulat arányos TLT kihajtás van: 540/1000 1/min vagy 540E/1000 1/min.
A Zetor 10541 Proxima Plus traktor TLT hajtással
Természetesség a Zetor traktoroknál, hogy választható TLT kihajtás motorfordulattól függetlenül a menetsebességgel arányosan is. Az Economic 540E TLT kihajtás lehetővé teszi a motor alacsonyabb fordulaton való üzemeltetését (cca. 1500 1/min), ahol a maximális nyomaték minimális fogyasztással párosul.
A traktor felszerelhető mellső TLT kihajtással 21 bordás tengelyvéggel, 1000 1/min fordulattal, a TLT forgásiránya a munkagépek igénye szerint változtatható.
Az erősített futóművek lehetővé teszik a traktor tömeg növelését mellyel a nagyobb motor-teljesítmény kihasználható. Az első és hátsó olajos tárcsafékek lehetővé teszik a 40 km/h- s haladási sebességet.
A traktor szerelhető mellső 3 pontos felfüggesztéssel melynek karjai leszerelhetők és kétirányú munkahenger működteti. A hidraulika szivattyú (fogaskerekes) 50 l/min teljesítményű. A munkagépek működtetéséhez 3 kihelyezett hidraulika kör szolgál.
A traktorok hátsó függesztő karjai CBM gyorscsatlakozókat kapott, mellyel a munkagépek csatlakoztatását meggyorsították. A 3. függesztő orsó 2 variációban szerelhető: CBM végekkel vagy hagyományos II. kategóriájú végekkel. A függesztő karok gyorsállítása csavarorsós szerkezettel valósítható meg.
Az egy- vagy többtengelyes pótkocsik csatlakoztatása kézi kapcsolású vagy automata vonófejekkel történik, melyek megfelelnek az ismert és leggyakrabban használt csatlakozási formáknak.
A Zetor új programja a CBM szerkezetek gyártójával lehetővé teszi a munkagépek csatlakoztatását kézi vagy automata változatban, vonófej gyors állítási lehetőséggel alsó vonópontok többféle változatban k80 vonóhorog, piton fix, egytengelyes hashúzó kérésre egytengelyes automata pick up hitch.
A traktor villamos berendezéseit egy erősített 14V/ 95A generátor látja el, amihez párosul a 12V/ 3,5kW teljesítményű áttételes önindító.
A kabin külön kérésre légkondícionálóval felszerelhető, és többfajta vezetőülés közül választhat.
Az első hídhoz új Carraro típus lett kifejlesztve, amely nagyobb teherbírású és új frontkonzol kialakítás révén a pótsúlyok száma megnövelhető. A pótsúlyok mellet erősebb kivitelű front húzó került kialakításra.
Nagy figyelmet fordítottak a zajszintre és a rázkódásra. A motorok standardban kiegyenlítő tengellyel szerelték, mely csökkenti a motor reszketését, emellett a hűtőventillátor visco kapcsolása tovább csökkentette a zajszintet. A tengelykapcsolóban fémkerámia tárcsát alkalmaznak melyekben torziós rugók csillapítják a kapcsoláskor fellépő rezonanciát. A fülketartó bakokra gumi csillapítók kerültek emellett a fülke padlózata új borítást kapott, mellyel a sebességváltó zajt teljes mértékben elszigetelték. Az úthibákat a rugózott kényelmi ülés és a gumibakok elnyelik ezáltal a vezető kényelme fokozódik.
Az újra tervezett váltó és véglehajtás melynek az összeszerelése is megújult, hosszú tesztsorozaton ment keresztül munkavégzés közben.
Összefoglaló értékelés Az Zetor 10541 Proxima Plus traktorról
A motorok teljes mértékben megfelelnek a korszak elvárásainak, ökológiai szempontból teljesítik a füstölési és emissziós követelményeket, ezzel minimálisan terhelik Földünk bioszféráját. A gyártás során felhasznált anyagok mind újrahasznosíthatók és nem tartalmaznak azbeszt anyagot. A motorok egyaránt üzemelnek a modern bio- üzemanyagokkal is.
A traktor univerzalitását tükrözi a munkagépek széles palettája csatlakoztatható, épp úgy, mint erdészeti, építészeti munkáknál és kiváltja a speciális gépek munkáját.
A gumiabroncsok bő választékába bele tartozik az alacsony profilú típus(ok) amelyeknek jobb menettulajdonságokkal rendelkeznek és kevésbé károsítják a talaj szerkezetet.
A megnövelt motorteljesítmény lehetővé teszi a nagyteljesítményű eszközök (trágyaszóró, kompaktor) csatlakoztatását.
A minimális ráfordítási költség szükséges az üzemeltetéshez mely által az első helyre sorolja a konkurens traktorokkal szemben.
Jelenleg a Proxima plusz fejlesztése befejeződött. A tervek dokumentációja és homologizációja van folyamatban.
A szériagyártás 2006 decemberében kezdődött.
A ZTR-Agro Kft. 2007-ben országos bemutatókörúton ismerteti meg a szakmai közönséggel a nagy érdeklődéssel várt ProximaPlus traktorokat.
A szántóföldi gépbemutatókon az érdeklődők személyesen is tesztelhetik a nagyobb teljesítményű, korszerű, ergonomikus ProximaPlus modelleket.
Forrás: Agrárágazat