Milyen egy jó online marketing tanácsadó (és miért van szükséged rá)?

Milyen egy jó online marketing tanácsadó (és miért van szükséged rá)?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
hirdetes

Miben segít egy online marketing tanácsadó céged céljainak elérésében? Milyen a jó online marketing tanácsadó, és mit kérj, várj el tőle? Mutatjuk!

Milyen egy jó online marketing tanácsadó (és miért van szükséged rá)?

A mai online világban szinte nincs olyan tevékenység, aminek ne lenne valami köze az internethez. Az emberek temérdek újdonságot fedezhetnek fel az a világhálón – köztük olyan termékeket és szolgáltatásokat is, amiket jó eséllyel szívesen megvásárolnának, vagy igénybe vennének.

Az online marketing abban segít a cégeknek, hogy azokon a csatornákon juttathassák el marketingüzeneteiket ideális ügyfeleikhez, amiken azok a legszívesebben töltik az idejüket.

A probléma csak az, hogy az online marketing világa elképesztő sebességgel változik és bővül, és azok a technikák, amik egy-két éve forradalminak számítottak, ma már elavult, hatástalan erőfeszítések csupán. Itt lép a képbe az online marketing tanácsadó, aki segíthet végignavigálni cégedet vagy vállalkozásodat az online marketing zavaros, ködös vizein.

Egy jó online marketing tanácsadó nem csak képben van szakterülete (SEO, PPC, közösségi média, email, stb.) legújabb fejleményeivel, hanem segíthet egy, a cégre szabott marketingstratégia összeállításában is. Minderről itt bővebben is olvashatsz: Mit csinál egy online marketing tanácsadó? 

A mai cikkben arról lesz szó, hogy miért lehet cégednek szüksége egy online marketing tanácsadóra, és hogy mitől lesz valaki igazán jó tanácsadó. Lássuk!

Milyen egy jó online marketing tanácsadó?

Ahhoz, hogy valaki sikeres online marketing tanácsadó legyen, mind gondolkodásmódjában, mind képességeiben meg kell felelnie bizonyos kritériumoknak. Mindenek előtt, egy jó online marketing tanácsadó tisztában van vele, hogy az internet egy pótolhatatlan marketingeszköz, és tudja, hogy hogyan használja azt ügyfelei népszerűsítésére.

Egy jó online marketing tanácsadó tudja, hogy milyen kapcsolat áll fenn a különböző közösségi hálózatok és egyéb marketingcsatornák között, és hogy hogyan használhatja fel ezeket a kapcsolatokat a siker érdekében.

Mindezek kapcsán érdemes elgondolkodni azon is, hogy milyen képességekre van szüksége egy online marketing tanácsadónak.

Egy jó online marketing tanácsadó analitikus gondolkodású, és képes értelmezni azokat az adatokat, amelyeket a stratégia kivitelezése során a különböző analitikai eszközök biztosítanak számára. Ezen adatok ismeretében meg kell tudnia állapítani, hogy mennyire sikeres a stratégia, és elő kell tudjon állni néhány javaslattal, ha változtatásokra van szükség. Akik ezt a feladatot hatékonyan tudják ellátni, azok fejlett technikai és a kreatív problémamegoldó-képességgel rendelkeznek.

hirdetes

Elengedhetetlen továbbá, hogy választott marketing tanácsadód célorientált legyen. Ez azt jelenti, hogy nem csak a célok kitűzésében kell tudjon segédkezni, hanem tudnia kell folyamatosan felmérni a helyzetet a stratégia kivitelezése (a célok elérésének folyamata) során. Egy jó online marketing tanácsadó segít realisztikus célokat kitűzni, amiket a cégek elégedetten érhetnek majd el.

Most már Te is tudod, hogy online marketing tanácsadóra van szükséged! Kattints ide!

Egy jó marketing tanácsadó továbbá tudja, hogy a stratégia két különböző, de egymáshoz szorosan kapcsolódó fogalom. Ha van egy kifestőd, akkor vannak üres körvonalaid, amiket beszínezhetsz – ez a taktika. Azonban körvonalak nélkül nincs mit kiszínezni – a körvonalak jelképezik a stratégiát. Körvonalak nélkül a kifestő csak véletlenszerű színpacák tömkelege lenne.

De folytassuk a jó online marketing tanácsadók ismérveit. Ezek az emberek ténylegesen odafigyelnek a másik mondanivalójára – igazán meghallgatják azt. Ez nem meglepő, elvégre ahhoz, hogy egy tanácsadó teljes képet kapjon egy cég problémáiról és helyzetéről, muszáj nagyon éberen odafigyelnie elhangzottakra, és a szavak között rejlő, el nem hangzó jelentésekre is. Egy jó online marketing tanácsadó továbbá nem csak megérti ügyfele problémáit, hanem igyekszik empatikusan is hozzáállni azokhoz.

Végezetül, hogy egy online marketing tanácsadó sikeres legyen, nagyon jó vezetői képességekkel is rendelkeznie kell, és precízen kell végeznie a munkáját. Amikor egy cég felbérel egy marketing tanácsadót, elvárja tőle, hogy határozottan és professzionálisan álljon hozzá feladataihoz.

Kinek van szüksége online marketing tanácsadóra, és miért?

Bizonyos cégek számára egy online marketing tanácsadók segítsége jelentheti a siker és a kudarc közötti különbséget, de mégis honnan tudja egy cég, hogy mikor van szüksége tanácsadásra, és mihez?

Kezdjük azzal, hogy kiknek lehet szükségük online marketing tanácsadásra. Nemes egyszerűséggel, ezek az emberek szinte mindig cégvezetők vagy tulajdonosok. Az online marketing tanácsadók az egyéni vállalkozóktól kezdve a hatalmas cégóriásokig bármilyen méretű ügyfelekkel dolgozhatnak együtt. A cél minden esetben az lesz, hogy olyan stratégiákkal álljanak elő, ami megfelel ügyfeleik szükségleteinek.

Szóval milyen végek vehetik használt egy online marketing tanácsadó szaktudásának? Ezek azok a vállalatok, amelyek…

  • … szeretnének nagyobb ügyfélkört szerezni maguknak.
  • … határozott, jól definiált marketingcélokat szeretnének kitűzni maguknak.
  • … egy stabil, részletes marketingstratégiát szeretnének, ami mind a rövid- mind pedig a hosszútávú célok elérésében is segíti őket.
  • ... szeretnék hatékonyabban elemezni teljesítményüket, hogy ezen adatok alapján sikeresebb marketingtevékenységeket folytathassanak.
  • … szeretnék javítani kapcsolataik meglévő és új ügyfeleikkel.
  • … szeretnének új piacokat is felfedezni, hogy még több ügyfelet szerezhessenek maguknak.
  • … szeretnék részletesen kielemezni, hogy versenytársaik hogyan „marketingezik” magukat az interneten, hogy összehasonlíthassák ezzel saját stratégiájukat, és hogy új lehetőségeket fedezzenek fel versenytársaik hiányosságaiban.

Egy jó online marketing tanácsadó segíthet ügyfeleinek, hogy új piacokat díthassanak meg, és ezzel nagyobb haszonra tehessenek szert.

Azoknak a cégeknek, amelyek nem elég tapasztaltak egy saját stratégia kialakításához, egy jó tanácsadó segíthet kialakítani egy ilyen stratégiát, illetve kitűzni néhány megvalósítható üzleti célt is.

A modern, internettel átszőtt világban az online és online marketing a cégek nélkülözhetetlen eszközeivé váltak, ezért a jól képezett, tapasztalt online marketing tanácsadókra manapság minden eddiginél nagyobb és több szükség van.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Tovább a Lexikonhoz

13/2007. (III. 1.) FVM rendelet

a zöldség-gyümölcs termelõi értékesítõ szervezetek támogatásáról Az agrárpiaci... Tovább

Szerencsi Földhivatal

Földhivatal Körzeti Földhivatal Cím: Szerencs Kossuth tér 8. 3901 Magyarország Telefon:... Tovább

Tovább a lexikonra
webáruház