Milyen egy jó online marketing tanácsadó (és miért van szükséged rá)?
Szerző: szelesiferenc
2020. május 23.
Miben segít egy online marketing tanácsadó céged céljainak elérésében? Milyen a jó online marketing tanácsadó, és mit kérj, várj el tőle? Mutatjuk!
A mai online világban szinte nincs olyan tevékenység, aminek ne lenne valami köze az internethez. Az emberek temérdek újdonságot fedezhetnek fel az a világhálón – köztük olyan termékeket és szolgáltatásokat is, amiket jó eséllyel szívesen megvásárolnának, vagy igénybe vennének.
Az online marketing abban segít a cégeknek, hogy azokon a csatornákon juttathassák el marketingüzeneteiket ideális ügyfeleikhez, amiken azok a legszívesebben töltik az idejüket.
A probléma csak az, hogy az online marketing világa elképesztő sebességgel változik és bővül, és azok a technikák, amik egy-két éve forradalminak számítottak, ma már elavult, hatástalan erőfeszítések csupán. Itt lép a képbe az online marketing tanácsadó, aki segíthet végignavigálni cégedet vagy vállalkozásodat az online marketing zavaros, ködös vizein.
Egy jó online marketing tanácsadó nem csak képben van szakterülete (seo, PPC, közösségi média, email, stb.) legújabb fejleményeivel, hanem segíthet egy, a cégre szabott marketingstratégia összeállításában is. Minderről itt bővebben is olvashatsz: Mit csinál egy online marketing tanácsadó?
A mai cikkben arról lesz szó, hogy miért lehet cégednek szüksége egy online marketing tanácsadóra, és hogy mitől lesz valaki igazán jó tanácsadó. Lássuk!
Ahhoz, hogy valaki sikeres online marketing tanácsadó legyen, mind gondolkodásmódjában, mind képességeiben meg kell felelnie bizonyos kritériumoknak. Mindenek előtt, egy jó online marketing tanácsadó tisztában van vele, hogy az internet egy pótolhatatlan marketingeszköz, és tudja, hogy hogyan használja azt ügyfelei népszerűsítésére.
Egy jó online marketing tanácsadó tudja, hogy milyen kapcsolat áll fenn a különböző közösségi hálózatok és egyéb marketingcsatornák között, és hogy hogyan használhatja fel ezeket a kapcsolatokat a siker érdekében.
Mindezek kapcsán érdemes elgondolkodni azon is, hogy milyen képességekre van szüksége egy online marketing tanácsadónak.
Egy jó online marketing tanácsadó analitikus gondolkodású, és képes értelmezni azokat az adatokat, amelyeket a stratégia kivitelezése során a különböző analitikai eszközök biztosítanak számára. Ezen adatok ismeretében meg kell tudnia állapítani, hogy mennyire sikeres a stratégia, és elő kell tudjon állni néhány javaslattal, ha változtatásokra van szükség. Akik ezt a feladatot hatékonyan tudják ellátni, azok fejlett technikai és a kreatív problémamegoldó-képességgel rendelkeznek.
Elengedhetetlen továbbá, hogy választott marketing tanácsadód célorientált legyen. Ez azt jelenti, hogy nem csak a célok kitűzésében kell tudjon segédkezni, hanem tudnia kell folyamatosan felmérni a helyzetet a stratégia kivitelezése (a célok elérésének folyamata) során. Egy jó online marketing tanácsadó segít realisztikus célokat kitűzni, amiket a cégek elégedetten érhetnek majd el.
Most már Te is tudod, hogy online marketing tanácsadóra van szükséged! Kattints ide!
Egy jó marketing tanácsadó továbbá tudja, hogy a stratégia két különböző, de egymáshoz szorosan kapcsolódó fogalom. Ha van egy kifestőd, akkor vannak üres körvonalaid, amiket beszínezhetsz – ez a taktika. Azonban körvonalak nélkül nincs mit kiszínezni – a körvonalak jelképezik a stratégiát. Körvonalak nélkül a kifestő csak véletlenszerű színpacák tömkelege lenne.
De folytassuk a jó online marketing tanácsadók ismérveit. Ezek az emberek ténylegesen odafigyelnek a másik mondanivalójára – igazán meghallgatják azt. Ez nem meglepő, elvégre ahhoz, hogy egy tanácsadó teljes képet kapjon egy cég problémáiról és helyzetéről, muszáj nagyon éberen odafigyelnie elhangzottakra, és a szavak között rejlő, el nem hangzó jelentésekre is. Egy jó online marketing tanácsadó továbbá nem csak megérti ügyfele problémáit, hanem igyekszik empatikusan is hozzáállni azokhoz.
Végezetül, hogy egy online marketing tanácsadó sikeres legyen, nagyon jó vezetői képességekkel is rendelkeznie kell, és precízen kell végeznie a munkáját. Amikor egy cég felbérel egy marketing tanácsadót, elvárja tőle, hogy határozottan és professzionálisan álljon hozzá feladataihoz.
Kinek van szüksége online marketing tanácsadóra, és miért?
Bizonyos cégek számára egy online marketing tanácsadók segítsége jelentheti a siker és a kudarc közötti különbséget, de mégis honnan tudja egy cég, hogy mikor van szüksége tanácsadásra, és mihez?
Kezdjük azzal, hogy kiknek lehet szükségük online marketing tanácsadásra. Nemes egyszerűséggel, ezek az emberek szinte mindig cégvezetők vagy tulajdonosok. Az online marketing tanácsadók az egyéni vállalkozóktól kezdve a hatalmas cégóriásokig bármilyen méretű ügyfelekkel dolgozhatnak együtt. A cél minden esetben az lesz, hogy olyan stratégiákkal álljanak elő, ami megfelel ügyfeleik szükségleteinek.
Szóval milyen végek vehetik használt egy online marketing tanácsadó szaktudásának? Ezek azok a vállalatok, amelyek…
… szeretnének nagyobb ügyfélkört szerezni maguknak.
… határozott, jól definiált marketingcélokat szeretnének kitűzni maguknak.
… egy stabil, részletes marketingstratégiát szeretnének, ami mind a rövid- mind pedig a hosszútávú célok elérésében is segíti őket.
... szeretnék hatékonyabban elemezni teljesítményüket, hogy ezen adatok alapján sikeresebb marketingtevékenységeket folytathassanak.
… szeretnék javítani kapcsolataik meglévő és új ügyfeleikkel.
… szeretnének új piacokat is felfedezni, hogy még több ügyfelet szerezhessenek maguknak.
… szeretnék részletesen kielemezni, hogy versenytársaik hogyan „marketingezik” magukat az interneten, hogy összehasonlíthassák ezzel saját stratégiájukat, és hogy új lehetőségeket fedezzenek fel versenytársaik hiányosságaiban.
Egy jó online marketing tanácsadó segíthet ügyfeleinek, hogy új piacokat hódíthassanak meg, és ezzel nagyobb haszonra tehessenek szert.
Azoknak a cégeknek, amelyek nem elég tapasztaltak egy saját stratégia kialakításához, egy jó tanácsadó segíthet kialakítani egy ilyen stratégiát, illetve kitűzni néhány megvalósítható üzleti célt is.
A modern, internettel átszőtt világban az online és online marketing a cégek nélkülözhetetlen eszközeivé váltak, ezért a jól képezett, tapasztalt online marketing tanácsadókra manapság minden eddiginél nagyobb és több szükség van.
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.