Új embléma jelenik meg a termékeken, mely a vitalitásra és a hungarikumokra fogja felhívni a figyelmet. Remélem, hogy minden volt a vitaricum emblémával lesz tele.
Keressük a matricát! Banánon vélhetően soha, paprikán, paradicsomon vagy retken viszont annál gyakrabban fogjuk látni a fehér háttéren V betűt formázó hosszú, zöld levelet ábrázoló 118 000 diák matricát. Nem más ez, mint a Vitaricum logója.
A vitalitás és hungarikum szavakból alkotott név, a Vitaricum egy új magyar ötlet védjegye, amelynek célja nemesen egyszerű: a minőségi magyar zöldség. és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése. Vásároljunk piacon vagy áruházban, legtöbbször nem derül ki, honnan is való a portéka. Az üzletek nagy részében nem tüntetik fel a származási helyet – a matricázott áru viszont messziről felhívja magára a figyelmet.
Lapozz tovább és megtudhatod mely termékeken fog szerepelni leginkább az embléma
– Egyelőre a dél- és észak-alföldi termelők árui viselhetik a Vitaricum védjegyet. A hálózatot országosnak tervezzük – válaszolta lapunk kérdésére Adorján Éva kommunikációs vezető. – Bárki bárhonnan jelentkezhet, ha eleget tesz szigorú minőségi elvárásainknak.
A védjegy alatt jelenleg mintegy kétszáz őstermelő, kistermelő, családi vállalkozás áruja kerül piacra.
Ráadásul olcsóbban, mint tavaly: idén a zöldség-gyümölcs ára 15–20 százalékkal alacsonyabb. A magyar zöldségek aránya a kínálatban immár 95 százalékos – ami sokat már nem változhat, hiszen bizonyos növények nálunk nem teremnek meg. – Más áruházláncokkal is tárgyalunk, természetesen szeretnénk a lehető legtöbb helyen jelen lenni – mondta el Adorján Éva.
Bizonyára ugyanezt szeretnék a vásárlók is: a matricás termékről tudni kell, hogy garantáltan 48 órán belül jutnak el „a termőföldtől a polcig”, ami a marokkói vagy egyiptomi áruról nehezen elképzelhető.
A termelőknek szintén jó hír ez, hiszen a nagyobb piac több jövedelmet hoz. És az sem utolsó szempont, hogy a program új munkahelyet is teremthet ágazaton belül és kívül.
Forrás: EU-Info