A mezőgazdasági termény-, és élelmiszerkereskedelem egyes szereplői már kötelezően alkalmazzák a HACCP rendszert, de ezen túlmenően is egyre fontosabbá válnak az élelmiszerhigiéniai szempontok, így az állandó hőmérsékleten történő szállítás is.
A növekedési várakozásokat támasztja alá az Unióban megfigyelhető tendencia, mely szerint a hűtőfuvarozás súlya a fuvarpiacon jócskán megnövekedett, hiszen az élelmiszer-termelés egész folyamatában meg kell tartani a biztonságos előállításhoz meghatározott követelményeket. Ennek értelmében a feldolgozási helyek, illetve a feldolgozási és felhasználási helyek közötti szállítás is az előírt higiénés körülmények között, szabályozott hőmérsékleten kell történjen.
Erősen növekedett ugyanakkor az új, hűtőfelépítményes tehergépkocsik piaca is, mivel a szigorú szabályozás betartása csak korszerű fuvareszközzel lehetséges, és a megrendelőnek sem közömbös, hogy áruját mivel szállítják.
A magyarországi hűtős teherautóállomány meglehetősen elavult, ezen gépkocsik átlagéletkora messze meghaladja a normál felépítményes kocsikét. Könnyen belátható azonban, hogy az élelmiszerkereskedelem szereplői, élükön a Szuper- és Hipermarketekkel, hazánkban is egyre komolyabb elvárásokat támasztanak beszállítóikkal szemben, nemcsak a termékek minőségét, de a szállítás módját, ezen belül a szállítóeszközt illetően is.
Az Iveco a töretlen sikerű Eurocargo modellcsaláddal a középkategóriás teherautók piacvezetője évek óta, értékesítési eredményei Európa-szerte igen meggyőzőek.
Az Iveco Eurocargo jól ismert a hűtöttárú-szállítást végző felhasználók előtt is, hiszen számos meghatározó szereplő flottájában megtalálható (tejiparban: Danone, Északtej, Tolnatej, Jásztej, Naszájtej, Óvártej, Parmalat; húsiparban: Pápai Hús, Kométa, Sága Foods, vagy például a Fornetti, a Champignon Union).
Az Iveco piacvezetőként fontosnak tartja, hogy a fuvarpiac új kihívásaira felkészülten válaszoljon, sőt elébe menjen ezeknek, és olyan megoldást kínáljon a hűtős szállításban érdekelteknek is, amivel azok jelentős versenyelőnyre tehetnek szert.
Ennek érdekében partnerségre lépett a járműhűtés piacvezetőjével, a Thermo Kinggel. Ötvözve a két gyártó kimagasló szakmai tapasztalatait, egy olyan modellt kínálnak, mely a hűtőfuvarozás legnagyobb szeletét kitevő, 0- +5°C-os frissárus, 3,5 t hűtött rakomány szállítási igényének minden körülmények között megfelel.
A tavaly bemutatott, új Eurocargo modern fülkéjének kialakítása a legismertebb olasz formatervező cég, a Stile Bertone stúdió munkáját dicséri. A tervezés során a legfontosabb szempontok közé tartozott a vezető biztonsága és kényelme csakúgy, mint az erőt, dinamizmust sugárzó, esztétikus megjelenés, mely a tulajdonos vállalkozásának szakmai megítélésére is pozitívan hat.
A jól bevált Tector motorcsalád legerősebb négyhengerese dolgozik a járműben 170 LE-vel és 560 Nm-es nyomatékkal, melyet hatfokozatú váltómű és 17,5 collos kerekek közvetítenek a talajra. A biztonságos megállásról pedig ABS-sel szerelt tárcsafékek gondoskodnak.
Az egy méter alatti rakodómagasság ideális bejutást biztosít a 10 raklapos hőszigetelt felépítménybe, melynek hűtéséről Thermo King C300-as hűtőberendezés gondoskodik. Az előírt hőmérséklet tartásának dokumentálására igény szerint a regisztrálóegységek teljes választéka rendelkezésre áll. A csúszásmentes rakfelületű felépítmény természetesen megfelel a frissáruszállításra vonatkozó ÁNTSZ előírásoknak.
Érdemes tehát megfontolni az ajánlatot, és most megvásárolni a hűtőfelépítményes IVECO EUROCARGO MLC90E17 teherautót a Thermo King C300-as hűtővel 9.990.000 forintért, hiszen ezzel a járművel tulajdonosa nyugodtan állhat az új kihívások elé.
Forrás: Agrárágazat