Miben segít egy jó SEO tanácsadó? Melyik a jó SEO tanácsadó és miért? Mennyibe kerül egy SEO ügynökség? Miért fontos a kleresőoptimalizálás, és kinek kell?

Kinek kell SEO tanácsadás? Mire jó?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
hirdetes

Miben segít egy jó SEO tanácsadó? Melyik a jó SEO tanácsadó és miért? Mennyibe kerül egy SEO ügynökség? Miért fontos a kleresőoptimalizálás, és kinek kell? Mutatjuk! 

Kinek kell SEO tanácsadás? Mire jó?

Mi az a SEO tanácsadás? 

A SEO (keresőoptimalizálás) azokra a taktikákra és módszerekre utal, amelyek segítenek egy webhelynek magasabb pozíciókat elérni a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, fellelhetőbbé téve ezzel a webhely tartalmait (és a márkát) az érdeklődő felhasználók számára. 

A SEO kampányok nélkülözhetetlenek az online marketingben, mert az internetezők általában jobban bíznak az organikus (nem fizetett) találatokban, mint a fizetett hirdetésekben. 

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik fő tudományága, aminek elsajátítása több éves gyakorlatot igényel. Éppen ezért számos cég egy külső SEO tanácsadó ügynökségre bízza ezt a feladatkört. 

Szóval mit takar a SEO tanácsadás és mit tehet egy SEO tanácsadó céged számára? Az alábbiakban ezekre és más hasonló kérdésekre kapsz választ. 

Kik azok a SEO tanácsadók? 

A SEO tanácsadó a webhelyek keresőoptimalizálásában nyújt segítséget ügyfeleik számára. A SEO célja, hogy a keresőmotorok minél jobban értelmezni tudják egy-egy weboldal tartalmát, és a megfelelő felhasználóknak jeleníthessék meg azokat a keresések találatai között. 

Habár az optimalizálási feladatok teljesen ingyenesen végrehajthatók (ellenben a fizetett hirdetésekkel), az eredményes SEO-hoz kemény munkára, időre és szaktudásra van szükség. Mindezért cserébe láthatóbbá teheted webhelyedet és márkádat ideális ügyfeleid számára, és elnyerheted bizalmukat azzal, hogy rendszeresen az első találatok között jelennek meg tartalmaid a kereséseikre. 

Ez azért is fontos, mert sok felhasználó nem hajlandó átkattintani a Google második találati oldalára. 

A SEO tanácsadó szoláltatásai 

A SEO szolgáltatások listája hosszú és meglehetősen bonyolult. Nagyon fontos szem előtt tartani, hogy a SEO elsajátítása időigényes folyamat, és ha nem érted rögtön az összes koncepciót, akkor nem vagy ezzel egyedül. Ezért olyan fontos egy tapasztalt SEO tanácsadó vagy egy egész ügynökség segítségét kérni a keresőoptimalizálás kiépítéséhez és fenntartásához. 

A tanácsadók elmagyarázzák, hogy mit miért csinálnak, és hogy milyen hatása van mindennek cégedre vagy szervezetedre. 

A SEO és a Google 

Hogy jobban megértsd a SEO tanácsadók fontos szerepét, mindenekelőtt ismerned kell a Google működését (legalábbis általánosságban). A Google a világ legnagyobb keresőmotorja, és lényegében minden keresőoptimalizálási feladat elvégzésével ennek a keresőóriásnak próbálsz megfelelni. 

A probléma csak az, hogy a Google algoritmusa – amely a találatok értékeléséért és rangsorolásáért felel – folyamatosan változik. Jól optimalizált webhelyed tehát nem őrizheti meg örökké előkelő pozícióját a keresőtalálatok között, hacsak nem igazítod folyamatosan SEO stratégiádat a Google frissítéseihez, illetve célközönséged változó igényeihez. 

hirdetes

Szerencsére az alapvető SEO feladatok elvégzéséhezt nem muszáj aprólékosan megismerkedned a Google összes frissítésével és minden keresőoptimalizálási koncepcióval. A SEO egy olyan gazdag területe az online marketingnek, hogy ezt a feladatot inkább egy SEO tanácsadóra vagy SEO ügynökségre bízzák. 

Íme tehát a legfontosabb SEO koncepciók, amiket mindenképpen érdemes ismerni (még ha csak felszínesen is): 

On-site SEO 

Az on-site SEO azokat a keresőoptimalizálási taktikákat foglalja magába, amelyeket saját webhelyeden alkalmazol. Egy SEO tanácsadó mindenekelőtt ellenőrzi majd, hogy hogyan teljesít jelenleg webhelyed keresőoptimalizálás szempontjából, majd összegzi számodra, hogy milyen on-site SEO módszerekkel érhetne el jobb rangsorolást a fontosabb kulcsszavakra. 

Az egyik leggyakoribb és legfontosabb on-site SEO feladat a meta tagek (title, description stb.) megfelelő kitöltése. Ehhez előbb kulcsszókutatásra lesz szükség. A kulcsszavak azok a kifejezések, amelyek a legjobban leírják tartalmadat, illetve amelyeket ideális ügyfeleid írnak be a Google-ba, valahányszor rákeresnek valamire az interenten. A SEO tanácsadók ezeket a kulcsszavakat is segítenek azonosítani és felhasználni a weboldalakon. Ezek a kulcsszavak persze nem csak a meta mezőkben, hanem a fő tartalomban is meg kell jelenjenek, ami már egy bonyolultabb témakör. 

Szintén fontos on-site SEO tényezők többek között a webhely szerkezete, a mobilbarát jelleg, a webhely sebessége, illetve a strukturált adatok jelenléte. Ezek egy jó része a „technikai SEO” kategóriájába is beletartozik. 

Ha tehát mindeddig azt hitted, hogy a keresőoptimalizálás csak néhány kulcsszó elhelyezését jelenti, akkor most már láthatod, hogy ennél sokkal többről van szó. 

Off-site SEO 

Az off-site SEO a webhelyen kívül végzett keresőoptimalizálási technikákat jelenti. Ez az, amire a legtöbben gondolnak, ha a SEO-ról van szó. Ide tartozik többek között a linképítés, illetve a közösségi médián végzett optimalizálási feladatok, amelyek közvetlenül vagy közvetve hatnak egy webhely SEO-jára. 

Egy jó tanácsadó nem csak a Google algoritmusait ismeri, hanem azokat az ipari szabványokat is, amelyek nélkülözhetetlenek egy webhely optimalizálásához. Az eredményes SEO egyensúlyt igényel, és nagyon könnyű túloptimalizálni vagy épp aluloptimalizálni egy webhelyet. 

SEO tanácsadó ügynökségek 

Egy SEO ügynökség számos felelősséget magára vállal. Ezek a cégek teljeskörű SEO szolgáltatást kínálnak ügyfeleik számára, beleértve a stratégiák kidolgozását és kivitelezését is. 

Minden webhelyen más dolgok igényelnek majd optimalizálást, ezért érdemes olyan szakemberekre bízni ezt a feladatot, akik képesek azonosítani a javítást igénylő területeket. 

hirdetes

Mit csinál egy SEO tanácsadó? 

A SEO tanácsadó ügynökségek többféle megoldást is kínálnak webhelyed SEO probélmáira. Egy ilyen ügynökségnél több SEO szakember is dolgozik, akik gyakran a keresőoptimalizálás különböző területeire szakosodtak, és egyetlen feladatuk az, hogy segítsenek minél láthatóbbá és fellelhetőbbé tenni márkádat az érdeklődők és lehetséges ügyfelek számára. 

A SEO ügynökség professzionális szinten elemzi egy webhely teljesítményét, elmagyarázzák, hogy milyen tényezők gátolják azt, illetve megoldásokat kínálnak ezekre a problémákra. 

Miért van szükség jó SEO tanácsadóra? 

A SEO világa már évtizedek óta jelen van, méghozzá nem véletlenül. Mint az fentebb elhangzott, az emberek nagy mértékű bizalmat előlegeznek meg a keresőmotoroknak, ezért a legelőkelőbb pozíciókban megjelenő találatok kapják majd a legtöbb figyelmet a felhasználóktól. Ez különösen fontos, ha olyan kifejezéseket szeretnél megcélozni, amelyekre heves verseny jellemző, és többen is optimalizálnak rájuk. 

Egy SEO tanácsadó (vagy egy egész ügynökség) tehát lényegében webhelyed gondozója lesz. Ő felel majd a meglévő tartalmak karbantartásáért, a régi tartalmak frissítéséért, illetve az új, minőségi tartalmak elkészítéséért is, méghozzá egy előre meghatározott SEO stratégia keretei között. 

Mi több, a keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak és bővülnek. A Google például egyre összetettebb módszereket használ a tartalmak elemzéséhez és rangsorolásához, és ha webhelyed nem alkalmazkodik ezekhez az újításokhoz, akkor idővel lejjebb csúszik majd a rangsorolásban. 

Ez persze lehetőséget nyújt majd versenytársaidnak, hogy felülkerekedjenek webhelyeden a keresőtalálatok között, és felmarkolják előled az érdeklődő keresőket. Az elmúlt évek során például több üzlet is felköltöztette kínálatát az internetre (hiszen számos boltnak be kellett zárnia), ami fokozott versenyhez vezetett valamennyi piacon. A keresőoptimalizálás manapság nem előny, hanem a túlélés nélkülözhetetlen feltétele az online világban. 

A SEO tanácsadási szolgáltatások tehát fontosabbak, mint valaha. A legjobb dolog, amit webhelyedért cégtulajdonosként tehetsz, az az, hogy felkérsz egy SEO tanácsadót vagy ügynökséget, hogy vegye át ezeket a feladatokat, miközben te márkáddal, kínálatoddal és ügyfeleiddel foglalkozol. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Tovább a Lexikonhoz

69/2006. (IX. 25.) FVM rendelet

a szõlõfeldolgozás és a borkészítés során keletkezõ melléktermékek lepárlásáról és... Tovább

hízó marha viselkedése

a hízó marha viselkedésenek ismerete nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a környezeti feltételeket... Tovább

Tovább a lexikonra
Gazdaság