Szeretnéd az irodád minden szegletét maximálisan kihasználni? Mutatjuk a legjobb praktikus megoldásokat kis irodák számára, amellyel elérheted ezt!
Egy iroda életciklusa során számos változáson esik keresztül. A létszám bővülésével vagy épp csökkenésével, új munkafolyamatok születésével változnak az elvárások, de egy dologban minden cégvezető egyetért: a legjobb, ha az iroda minden szegletét maximálisan kihasználjuk, és praktikus megoldásokkal tömjük tele a költséghatékonyság érdekében. Amennyiben Ti is kezditek kinőni az irodát, és szeretnéd kicsit átalakítani, mutatunk ehhez néhány egyszerű, de praktikus megoldást!
Minimalizáld a sok helyet foglaló dolgokat
Az egyik legegyszerűbb és kézzel fogható megoldási javaslatunk, hogy a nagy és sok helyet foglaló gépeket ideje lecserélni kisebb, praktikusabb megoldásra. A céges laptopok vásárlása az asztali gépek helyett nem csupán rengeteg helyet szabadít fel, de sokkal rugalmasabb munkavégzésre is ad lehetőséget: segítségükkel akár a különböző munkafolyamatokhoz a munkatársak el is költözhetnek (például egy tárgyalóba, ha csapatmunkára van szükség)!
Nem csak a számítógépekkel nyerhetsz sok helyet, de az óriási nyomtatók és scannerek praktikusabb darabra történő cseréjével is elérheted ezt a hatást: ma már, ha mindent jól csináltok, csak kevés papírmunka történik a cégen belül.
Álmodd újra az elválasztó falakat
Egy iroda munkaállomásainak rossz elhelyezkedése, a sok pici irodahelyiség rengeteg helyet foglal, és a legtöbb esetben nem is célravezető. Az openoffice irodáknak ellenben számos hátrányát ismerjük, ezért a kettő közti megoldást javasoljuk: karcsúbb, akár üvegből készülő elválasztó falakkal rengeteg helyet takaríthattok meg, és az iroda világosabb, élhetőbb is lesz a segítségükkel!
Hozz létre több funkciós tereket
Ideális esetben természetesen mindennek megvan a saját helye egy irodán belül, azonban csak kevés cég olyan szerencsés hogy az épület erre lehetőséget is ad. Nem kell azonban lemondanod semmiről: a tárgyaló használaton kívül lehet közösségi tér, éppúgy, ahogy akár az ebédlő is!
Fontos, hogy a gyakran végzett munkafolyamatoknak megfelelő helyet alakítsatok ki: a csapatmunkát igénylő feladatokhoz például konferenciaszobákat, míg a nagyobb koncentrációt igénylő folyamatokhoz szeparáltabb helyeket. Ezek között a kollégák igény szerint váltogathatnak.
Digitalizálj, amit csak lehet!
Ha még 2022/23-ban is egy nagy halom papíron ültök, akkor valamit nagyon rosszul csináltok. A legtöbb vállalat ma már megteheti, hogy a papírmunka nagy részét digitálisan végezze, és a régebbi dokumentumok és tárolhatóak ilyen módon.
Egy kis energiabefektetéssel rengeteg helyet megspórolhattok, ha digitalizáljátok ezeket a nyomtatványokat, és egy kisebb tárolólemezen tartjátok őket.
Térelválasztó tárolóelemek a praktikus és helytakarékos rendszerezésért
Persze azért mindent biztosan nem tudtok gépen menteni, ezért a maradék papíroknak kell találni helyet. Ha nincs lehetőségetek nagy beépített szekrényekre, az ezt a célt szolgáló polcokat akár térelválasztó elemként is használhatjátok – így két problémát egy csapásra oldotok meg.