Ha az ember új honlapot szeretne készíttetni, és utána néz az Interneten, mi is kell ahhoz, hogy honlapja valóban megérje azt a pénzt, amit kiad érte, sok minden félét tapasztalhat. Van, aki azt mondja, legfontosabb a látvány, van, aki szerint a keresőmarketing, a megtalálhatóság a lényeg, van, aki a jó programozásra, megfelelő háttérmunkára esküszik. Cégünk több, int 300 ügyféllel dolgozott eddig együtt. Ezen tapasztalatok alapján összeállítottunk egy listát a tévedések, tévhitek és megvezetések birodalmából. Milyen tehát a valóban jó honlapkészítés, cikkünkből kiderül!
Honlapkészítés tévhitek
3 féle tévhit létezik. Az egyik: a szép honlap biztos siker. A második: a honlapkészítés során a keresőmarketing mindent megold. A harmadik: a szép és keresőbarát valamint jó programkódon futó honlap verhetetlen. Ez egyik sem igaz. Ne higgyenek annak a honlapkészítő cégnek, aki ilyet állít. Nézzük egyenként a honlapkészítési tévhiteket.
A szép honlap, nekünk elég!
Talán a legrégebbi elmélet, sokan bedőltek neki, hogy nem kell más, mint, hogy a honlapunk igényesen nézzen ki. Kétségtelenül elengedhetetlen ez, hiszen egy rossz honlap leminősíti a céget is, vevőriasztó, de szép honlap még nem lesz vevőcsábító, ha azt nem találják meg. Ezért nagyon fontos, hogy az Ön honlapja is keresőbarát legyen, azaz a nagyobb keresők (Google, Microsoft Live) a találati listájukban az elsők között hozzák azt, illetve a katalógusokban (Startlap, OK stb.) is fellelhető legyen. Hiszen mit ér az olyan Pláza, amit megnyitnak egy tanyán és senkinek nem szólnak róla? Legyen bármilyen jó és olcsó a kínált termék vagy szolgáltatás, ha senki nem tud róla, akkor hogyan vásároljon? Rengeteg flash technológiával készült csillogó villogó honlapot találunk, ami bizony a Pláza a tanyán esete. Szép, de teljesen haszontalan. Egyre több honlapkészítő cég ismeri fel ezt manapság, és hangoztatja, hogy ő keresőbarát, keresőmarketing alapon készít honlapokat. És ez elég?
Honlapkészítés keresőmarketing alapokon
Sok mindent lehet olvasni a keresőmarketingről az interneten, sok mindent meg lehet tanulni mástól. Konkurenciáink is folyamatosan figyelnek bennünket, mit hogyan csinálunk, hogy a mi honlapjaink mindig a keresőlisták élén állnak. Ezekből a morzsákból összeszedegetve egy pár év figyelmes olvasgatás után könnyen eljuthat oda bármely honlapkészítő cég, hogy a bizonyos szavakra az elsők között hozzák a keresők az általa készített honlapot. Sokan hirdetik: Az általunk készített WWW.XXXX.XX honlap a szolárium stúdió szóra az első helyen található a Googleban! Na ez jó, gondolhatnánk. De két dolog is hibázik.
1. Ez az egy? És más kifejezések? Szolárium? Barnulás? Bizony, bizony nem elég villogni egy-egy kiemelt, és akár értelmetlen szóval, kifejezéssel. Egy cégnek nem egy, nem 2-3 hanem több tucat, a tevékenységéhez kapcsolódó szóra az elsők között kell jönnie a keresőkben. A keresőszavak megfelelő megválasztása az online marketing tanácsadó feladata. Az online marketing tanácsadás egy külön szakma, a tanácsadónak ismernie kell a keresők szokásait, azt, hogy mit írnak be a keresőkbe, hogyan írják azt be. Ezt alaposan át kell gondolni, a honlapkészítés önmagában nem elég a sikerhez, online marketing stratégia szükséges, ami mindent magában foglal.
2. Ha szoláriumba akarok menni, azt fogom beírni, hogy szolárium stúdió? Vagy csak hogy szolárium? Nagyon sok keresőoptimalizáló cég olyan kifejezésekkel büszkélkedik, amelyekre nem nehéz elsőnek lenni. Legyek első holnapra a „night club Budapest Bajza utca” kifejezésre? Vagy az „Anipanni fodrász szalon Kiskunfélegyháza” kifejezésre. Gondolhatják, hogy ez nem nehéz…. Legyenek elsők szakmájuk összes kapcsolódó kifejezésére. Ha vezetési tanácsadás a kérdés, akkor illő az „iso 9001” az „ISO 14001” az „ISO 22001” vagy a minőségirányítás, környezetirányítás szavakra elsőnek lenni. Vagy mondjuk akár az ISO szóra az első 3-ban. Ezekre mindre.
Mi tehát a keresőmarketing lényege? A látogatottság. A látogatottság pedig sok szóra jó helyezésből, és az Interneten való totális jelenlétből adódik. Ha nem egy, nem kettő, hanem sok-sok száz szóra az elsők között hozzák a keresők találati listájukban a weboldalunkat. Ezt hogyan lehet elérni? Bizony, ehhez kell az online marketing tanácsadó. Mivel konkurenciánk így is árgus szemekkel olvassa ezt a cikket, kérjük, engedjék meg, hogy itt most többet a részletekről ne áruljak el. Annyi biztos, hogy ha valahol azt látják, hogy egy pályázatíró cég honlapja, ahh’ de jó, az első 6 hónap alatt 10.000 látogatót vonzott, annak ne dőljenek be, ez édes kevés. Egy jó online marketinggel rendelkező pályázatíró céghez NAPONTA AKÁR 2-3 EZER látogató kell érkezzen!
A nagy látogatottság elegendő?
És itt jön a következő csavar, ha a főbb vonalakat tekintjük, az utolsó. A nagy látogatottság sem elegendő, ha a sok látogató csak jön és megy. A látogatónak el kell végeznie azt a feladatot amiért a honlapkészítés elindult, tehát mondjuk rendelnie kell a termékünkből, meg kell nézzen egy bizonyos oldalt stb. Az online marketing tanácsadó nem azt a kérdést teszi fel, hogy Tisztelt Cég! Ön milyen honlapot szeretne, hanem azt, hogy mi a célunk? Eladni? Bemutatni? Ismertetni? A honlapkészítés online marketing stratégia alapján kell fusson! A céloldal konverzió, azaz mondjuk az ajánlatkérő vagy megrendelő oldal látogatottsága, sőt, az adott feladat elvégzése (pl. ajánlatkérő kérdőív kitöltése) már sokkal nehezebb feladat, mint elsők között lenni. Kérdezzük meg tehát a honlapkészítő céget vagy annak referenciáit, hány ajánlatkérés érkezik naponta hozzájuk, vagy kérdezzük meg azt, milyen anyagi előnyökkel járt az új honlap elkészíttetése? Ez a végső eredmény! És mi ezt kínáljuk Önnek! Kérdezzék meg nyugodtan referencia listánkon szereplő cégek bármelyikét, mennyit hozott nekik az általunk készített honlap! Tessék csak, nyugodtan, most! Mi is megkérdeztük. 18-75%-os forgalomnövekedésről számoltak be. Mennyit jelentene ez az Ön cégénél? Mennyi plusz profitot? Biztos, hogy többet, mint egy online marketing tanácsadás alapján készülő új honlap ára. Akár egy hónap alatt is. Mit kell tehát tegyen, Ön kedves leendő ügyfelem, hogy ehhez a plusz profitra szert tegyen?
Kérje ajánlatunkat online marketing stratégia kidolgozására, honlapkészítésre online marketing tanácsadó segítségével ide kattintva!
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.