A keresőmarketing nem elég!

hirdetes
Sokan azt gondolják, ha weblapunk a keresőkben a kívánt szavakra megfelelő helyen van, a weblap rögtön a profittermelés kifogyhatatlan kútja lesz. A keresőmarketing azonban nem elég, ha mondjuk a design igénytelen, vagy az egymásra dobált hosszú szövegben nem igazodunk ki. Gondoljunk arra, hogy egy éttermet meghirdetünk TV, újság és óriásplakát reklámokban, lehet, a szakács is kitűnő, azonban az étterem egy illemhelyhez hasonlít. Nagy lelkesedéssel odamegyek, sok-sok társammal együtt, azonban ahogy meglátom, kifordulok. Bármilyen jó legyen is az eladni kívánt termék, szolgáltatás, legyen nagyon hatékony a keresőmarketing, az ízléstelen design elüldözi a vevőt!
A keresőmarketing nem elég! online marketing, weblap, gazdaság

Kérdése van? Tegye fel, tanácsadóink válaszolnak! Állattenyésztés, növénytermesztés, kertészet, növényvédelem, talajművelés, jog, biotechnológia, környezetgazdálkodás, minden ami mezőgazdaság: Agrároldal.hu.

Keresőmarketing és online marketing tanácsadás
Vannak marketing tanácsadók, akik azt mondják: készítsünk weblapot minimális kiadással, költsünk csak a keresőmarketingre, csak az a lényeg, hogy megtaláljanak. A keresőmarketing tanácsadás csak egy része az online marketing tanácsadásnak. Az online marketing tanácsadó nem áll meg ott, hogy egy weblap látogatottságát növelje. A látogatottság és a hatékonyság nem áll egyenes arányban. Lehet egy lapnak tized annyi látogatója, és mégis hatékonyabb más lapoknál. Mi kell tehát a hatékony, üzletet hozó honlapkészítéshez?

Az ízléses, de nem túlzó webdesign az online marketing fontos pillére
A bevezetőben leírt példát gyakran látom egy magyar internet marketing iskola weblapjain. Word vagy egy egyszerű honlapkészítő szoftver segítségével létrehozott honlapok a 1990-es évek közepét idézik. A marketing megoldásokat kínáló internet marketing tanácsadó szerint ez is elegendő az üzletkötéshez. Érdemes lenne azonban ezeknek a honlapoknak a megrendelés arányát megvizsgálni. Rengeteg ingyenesen használható honlap látogatottság elemző program létezik, ezeket érdemes beintegrálni honlapunkba. Ilyen pl. a német gyártású BBCLONE. Letöltés itt: www.bbclone.de Honlap elemző szoftverért alapszinten havidíjat fizetni vagy azt megvásárolni felesleges. A BBCLONE tökéletesen megmutatja látogatóink alapvető szokásait. Ennek segítségével megfigyelhetjük, hogy a honlapra érkező látogatók milyen arányban kattintanak tovább, jutnak el az ajánlatkérő formuláig, azaz online marketing szaknyelven mi a honlap konverziós aránya. Legyen bármilyen meggyőző is a marketing szöveg, az igénytelen kinézet miatt bizony ez nagyon alacsony lesz. Nagyon sok honlapot látok, amelyek inkább kárára vannak a tulajdonos cég megítélésének, mint hasznára. Gragfikus kolleganőm megjegyzése szerint, legalább a feleségének megmutathatta volna a honlapot, mielőtt felrakja, nem lenne ilyen randa…. Mindenképpen javaslom tehát, ha kevés pénzzel látunk is neki a honlapkészítésnek, legalább a minimális design kialakításának költségeit vállaljuk fel. Persze a keresőmarketing, az online marketing tanácsadó költségei mellett. Mert visszafele sem igaz: legyen bármilyen szép is egy honlap, ha az nem esett át a tervezés során a keresőoptimalizálás folyamatán, megint csak haszontalan. De erről majd egy másik cikkemben…. Amit semmiképpen sem javaslok, az az előre elkészített honlap sablon design vásárlás.

hirdetes

A tagolt, jól átgondolt felépítés, miben segíthet az online marketing tanácsadó
Ha elkészült a keresőmarketing feltételeinek megfelelő honlap, kinézetre is elfogadható, ízléses, még mindig nem vagyunk a célban. A cél lehet a megrendelés, a hírlevél feliratkozás vagy bármi egyéb általunk megjelölt feladat elvégzése. A látogatók nagyon sokszor eltévednek a nem megfelelő marketing stratégia alapján kiépített honlapokon, nem találnak oda, ahova szeretnénk, távoznak. A vevőket vezetni kell. Ezt megtehetjük jó érzékkel, de sokkal nagyobb az esélyünk, ha online marketing tanácsadó véleményét kérjük ki, vagy a honlapkészítés teljes folyamatát átadjuk egy olyan cégnek, aki megfelelő kinézetű, keresőmarketing orientált, és nagy megrendelés arányú (konverzió) honlapokat készít. Kérjük segítségüket a honlap megtervezésében (honlap terv kialakítás), a szövegek megírásában és a marketing kampányok megszervezésében.

Ami végképpen rossz, az egy oldalra mindent besűrítő, hosszan szkrollozható, rengeteg szöveget magába foglaló felépítés. A honlapra látogató az online marketing szakirodalom szerint 7-15 másodpercet tölt az oldalunkon, ez idő alatt eldönti, érdekli-e a weblap vagy sem. Felesleges a főoldalon litániákat írni. Ha meggyőztük, hát rendeljen. A keresők nagy része az oldal első pár bekezdését jegyzi csak meg, még keresőmarketing szempontból is felesleges a végtelenül hosszú oldal. Az oldal tagolása, a felépítés ésszerűsége fontos a sikeresség szempontjából. A részletekről következő cikkemből szerezhetnek információkat.

Szeretné vállalkozását hatékonyan hirdetni? Szeretné, ha weblapja látogatottabb lenne? Online marketing tanácsadás, és hatékony online hirdetés az Agrároldal.hu szakértőitől! Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás: Standard-Team Kft.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Tovább a Lexikonhoz

szőrhullás

A bőr egyes betegségeinek (rühösség, bőrgyulládás, tarlósömör stb.), anyagforgalmi... Tovább

influenza

különféle állatfajokban (sertés, ló, madarak) és az emberben főként a légzőszervek... Tovább

Tovább a lexikonra