A szakemberek véleménye szerint, az agrár- és élelmiszeripar „ellehetetlenülését” többek között az is kiváltotta, hogy nem alkalmazzák a hatásos marketingkommunikációs módszereket, eszközöket. Nem tekintik fontosnak a belső piacot, amelyre biztonságosan építhető lenne a külső piac. Nem képesek hatékonyan értékesíteni termékeiket, szolgáltatásaikat a hiányos és elégtelen marketingkommunikáció miatt.
A szakemberek véleménye szerint, az agrár- és élelmiszeripar „ellehetetlenülését” többek között az is kiváltotta, hogy nem alkalmazzák a hatásos marketingkommunikációs módszereket, eszközöket. Nem tekintik fontosnak a belső piacot, amelyre biztonságosan építhető lenne a külső piac. Nem képesek hatékonyan értékesíteni termékeiket, szolgáltatásaikat a hiányos és elégtelen marketingkommunikáció miatt.
Az Európai Unióhoz való csatlakozás kiváló lehetőség a szakma számára, hiszen a kilátások marketing területen is kedvezőek. Mindenképpen szükség van egy olyan hosszabb távon ható programra, amely kiszámíthatóvá teszi az élelmiszergazdálkodást, valamint az uniós csatlakozás előtt megerősíti a magyar agráriumot. A kialakult termékszerkezet csak módjával változtatható, mert a hazai sajátosságokat, adottságokat figyelembe kell venni. Mivel a mezőgazdaság és élelmiszeripari termékek 70 százaléka itthon kerül hasznosításra, ezért ügyelni kell a BELSŐ PIAC stabilitására.
Legfontosabb a VERSENYKÉPESSÉG megőrzése.
Mindehhez AGRESSZÍV MARKETING és PIACPOLITIKÁRA van szükség!
Hazánkban elsőként az Agrár - Élelmiszeripar területén alakult meg a KÖZÖSSÉGI MARKETING, amelynek lényege az EGYÜTTMŰKÖDÉS.
TERÜLETEI:
-Piackutatás
-Termékpolitika: az áruválaszték összehangolása, közös márkák létrehozása, amely javítja a piaci pozíciókat,
-Árpolitika: a résztvevők megegyeznek az egységes árban,
-Disztribúciós politika: közös értékesítési elképzelések kialakítása,
-Kommunikációs politika
-Marketing-mix.
Nagyon fontos, hogy az együttműködés mindenkinek előnyt jelentsen, senkinek ne okozzon hátrányt.
A KÖZÖSSÉGI MARKETING LEHETŐSÉGEI:
-Központilag tervezett és koordinált akciók, programok: pl. hazai és külföldi kiállításokon, bemutatókon kedvezményes megjelenés, termékbörzék, üzletember találkozók, közös reklám, PR pályázati lehetőségek, képzések, tanácsadás, védjegy, stb.
-Az egyes akciók, programok finanszírozási forrásainak kijelölése, megteremtése.
-A szervezeti keretek kialakítása.
Az agrárpolitikai célkitűzések megvalósítása, a közösségi marketing érvényesülése csak TÁRSADALMI KONSZENZUS révén oldható meg. Ehhez pedig a társadalom kontrollját közvetítő, megjelenítő, egységes CIVIL szervezetekre van szükség.
A Magyar Marketing Szövetség keretében 1996-évben alakult meg az AGRÁR- ésÉLELMISZERIPARI MARKETING KLUB, amely szakszerű marketingkommunikációs eszközökkel, módszerekkel „ösztönzi”, segíti a termelőket, a felhasználókat, a forgalmazókat és a fogyasztókat a hazai stabil piac és versenyképesség kialakítására.
A KLUB programjai iránt nagy az érdeklődés. Úgy tűnik szükség van olyan szakmai színterekre, ahol az ágazat legfontosabb kérdései kerülnek megvitatásra, ahol a termelő eladhatja a termelt árut és megismerkedhet a leghatásosabb marketing módszerekkel és kommunikálni tud a számára fontos piaci szereplőkkel!!
A KLUB LEHETŐSÉGET NYÚJT az ÜZLETI SIKEREKHEZ.
Konkrét lehetőségek:
-szakmai tanácsadás, konzultációk, hazai és külföldi szakmai utak, tapasztalatcserék,
-folyamatos kommunikálás és a leghatásosabb marketingkommunikációs módszerek, eszközök alkalmazása,
-helyi szerveződések létrehozása.
A KLUB TAGJAI KÖZÉ VÁRJUK:
Az ágazat szakembereit, termelőit, vezetőit, a vállalkozókat, a tanácsadókat, az oktatókat, kutatókat, valamint a felhasználókat, a szolgáltatókat, a kereskedőket, az egészségügy, továbbá a vendéglátás és a közétkeztetés területén dolgozókat, a média tulajdonosokat, az újságírókat, a tanuló diákokat, a szakmai érdekképviseleti és non-profit, civil szervezeteket, s mindazokat AKIK ÚGY ÉRZIK, HOGY TENNI AKARNAK, AZ AGRÁR- és ÉLELMISZERIPARI MARKETING SIKERE ÉRDEKÉBEN.
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.