A marketing kihívása az agrár-élelmiszeriparban, piacpolitika

A marketing kihívása az agrár-élelmiszeriparban

Dr. Katona Edit
hirdetes
A szakemberek véleménye szerint, az agrár- és élelmiszeripar „ellehetetlenülését” többek között az is kiváltotta, hogy nem alkalmazzák a hatásos marketingkommunikációs módszereket, eszközöket. Nem tekintik fontosnak a belső piacot, amelyre biztonságosan építhető lenne a külső piac. Nem képesek hatékonyan értékesíteni termékeiket, szolgáltatásaikat a hiányos és elégtelen marketingkommunikáció miatt.
A marketing kihívása az agrár-élelmiszeriparban, piacpolitika

A szakemberek véleménye szerint, az agrár- és élelmiszeripar „ellehetetlenülését” többek között az is kiváltotta, hogy nem alkalmazzák a hatásos marketingkommunikációs módszereket, eszközöket. Nem tekintik fontosnak a belső piacot, amelyre biztonságosan építhető lenne a külső piac. Nem képesek hatékonyan értékesíteni termékeiket, szolgáltatásaikat a hiányos és elégtelen marketingkommunikáció miatt.

Az Európai Unióhoz való csatlakozás kiváló lehetőség a szakma számára, hiszen a kilátások marketing területen is kedvezőek. Mindenképpen szükség van egy olyan hosszabb távon ható programra, amely kiszámíthatóvá teszi az élelmiszergazdálkodást, valamint az uniós csatlakozás előtt megerősíti a magyar agráriumot. A kialakult termékszerkezet csak módjával változtatható, mert a hazai sajátosságokat, adottságokat figyelembe kell venni. Mivel a mezőgazdaság és élelmiszeripari termékek 70 százaléka itthon kerül hasznosításra, ezért ügyelni kell a BELSŐ PIAC stabilitására.

Legfontosabb a VERSENYKÉPESSÉG megőrzése.

Mindehhez AGRESSZÍV MARKETING és PIACPOLITIKÁRA van szükség!

Hazánkban elsőként az Agrár - Élelmiszeripar területén alakult meg a KÖZÖSSÉGI MARKETING, amelynek lényege az EGYÜTTMŰKÖDÉS.

TERÜLETEI:

-Piackutatás

-Termékpolitika: az áruválaszték összehangolása, közös márkák létrehozása, amely javítja a piaci pozíciókat,

hirdetes

-Árpolitika: a résztvevők megegyeznek az egységes árban,

-Disztribúciós politika: közös értékesítési elképzelések kialakítása,

-Kommunikációs politika

-Marketing-mix.

Nagyon fontos, hogy az együttműködés mindenkinek előnyt jelentsen, senkinek ne okozzon hátrányt.

A KÖZÖSSÉGI MARKETING LEHETŐSÉGEI:

-Központilag tervezett és koordinált akciók, programok: pl. hazai és külföldi kiállításokon, bemutatókon kedvezményes megjelenés, termékbörzék, üzletember találkozók, közös reklám, PR pályázati lehetőségek, képzések, tanácsadás, védjegy, stb.

-Az egyes akciók, programok finanszírozási forrásainak kijelölése, megteremtése.

-A szervezeti keretek kialakítása.

Az agrárpolitikai célkitűzések megvalósítása, a közösségi marketing érvényesülése csak TÁRSADALMI KONSZENZUS révén oldható meg. Ehhez pedig a társadalom kontrollját közvetítő, megjelenítő, egységes CIVIL szervezetekre van szükség.

A Magyar Marketing Szövetség keretében 1996-évben alakult meg az AGRÁR- és ÉLELMISZERIPARI MARKETING KLUB, amely szakszerű marketingkommunikációs eszközökkel, módszerekkel „ösztönzi”, segíti a termelőket, a felhasználókat, a forgalmazókat és a fogyasztókat a hazai stabil piac és versenyképesség kialakítására.

A KLUB programjai iránt nagy az érdeklődés. Úgy tűnik szükség van olyan szakmai színterekre, ahol az ágazat legfontosabb kérdései kerülnek megvitatásra, ahol a termelő eladhatja a termelt árut és megismerkedhet a leghatásosabb marketing módszerekkel és kommunikálni tud a számára fontos piaci szereplőkkel!!

A KLUB LEHETŐSÉGET NYÚJT az ÜZLETI SIKEREKHEZ.

Konkrét lehetőségek:

-szakmai tanácsadás, konzultációk, hazai és külföldi szakmai utak, tapasztalatcserék,

-pályázatok, ösztöndíjak

-konferenciák, fórumok, prezentációk, termékbörzék, üzletember találkozók,

-szakmai műhelytalálkozók, tájékoztatók, vitafórumok,

-állami döntések előkészítésében részvétel, lobbyzás,

-folyamatos kommunikálás és a leghatásosabb marketingkommunikációs módszerek, eszközök alkalmazása,

-helyi szerveződések létrehozása.

A KLUB TAGJAI KÖZÉ VÁRJUK:

Az ágazat szakembereit, termelőit, vezetőit, a vállalkozókat, a tanácsadókat, az oktatókat, kutatókat, valamint a felhasználókat, a szolgáltatókat, a kereskedőket, az egészségügy, továbbá a vendéglátás és a közétkeztetés területén dolgozókat, a média tulajdonosokat, az újságírókat, a tanuló diákokat, a szakmai érdekképviseleti és non-profit, civil szervezeteket, s mindazokat AKIK ÚGY ÉRZIK, HOGY TENNI AKARNAK, AZ AGRÁR- és ÉLELMISZERIPARI MARKETING SIKERE ÉRDEKÉBEN.

Forrás: Agrárágazat

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Tovább a Lexikonhoz

80/2008. (VI. 24.) FVM rendelet

A sertés ágazatban igénybe vehetõ állatjóléti támogatások feltételeirõl szóló 140/2007.... Tovább

fruktóz (levulóz, gyümölcscukor)

a —>monoszacha-ridokhoz tartozó ketohexóz, szabad állapotban igen elterjedt mind a... Tovább

Tovább a lexikonra