Kiállítási tükör - tendenciák, újdonságok az élelmiszeripari szakágazatokban címmel rendezett konferenciát 2006. november 23-án az FVM Agrármarketing Centrum Kht. és a Magyar Marketing Szövetség Agrá

Kiállítói tükör - Konferencia a Foodapest kiállításon

Agároldal.hu
hirdetes
Kiállítási tükör - tendenciák, újdonságok az élelmiszeripari szakágazatokban címmel rendezett konferenciát 2006. november 23-án az FVM Agrármarketing Centrum Kht. és a Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszeripari Marketing klubja. A konferenciát Dr. Katona Edit nyitotta meg az Agrármarketing Centrum nevében azzal a célkitűzéssel, hogy agrárstratégia ne legyen marketing stratégia nélkül.
Kiállítói tükör - Konferencia a Foodapest kiállításon, Agrármarketing Centrum, FVM,

A konferencián két bevezető előadás hangzott el.

Dr. Totth Gedeon a BGF tanára, A kiállítások szerepe, jelentősége a cégek marketingmunkájában címmel tartotta meg prezentációját, melyben a kiállítás, mint marketing eszköz előnyeiről, céljairól beszélt. Elmondta a hazai tapasztalatokat, hogy a magyar kiállítók miért is tartják kevésbé fontosnak, hasznosnak a kiállításokat, mint a külföldiek.

Kandikó József, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának tanára az újdonságokról, tendenciákról beszélt Az ágazati marketing a kiállítások tükrében című előadásában kivetítve a Foodapest kiállításra.

Az elhangzottak főbb pontjai a következők.


Az ezévi élelmiszeripari kiállításon nem jelentek meg az ágazatot képviselő nagy cégek, főként a kis- és középvállalkozások vettek részt.
A vásár, egy komplex marketing információs platform, mert nem csak bemutatkozási lehetőség, hanem az információ gyüjtés eszköze is. Miről is? A fogyasztókról, a vásárlókról, a vevőkről, a partnerekről, a versenytársakról, a trendekről és a tendenciákról.

hirdetes


Az információgyüjtés. Egyik oldala a monitoring, az esemény információk gyüjtése arról, ami történik. Másik oldala a felderítés. Az új tendenciák, új összefüggések feltérképezése, az hogy milyen megoldásokkal reagálnak az egyes piaci szereplők az új fogyasztói trendekre. Hogyan reagál a kínálat az élelmiszer-biztonsági problémákra, az egészségtudatosság erősödésére, a környezet érzékenység fejlődésére, a szabadidő felértékelődésére, a demográfiai kihívásokra, a márkatudatosság erősödésére és a technológiai fejlődésre?

A kiállítás nagyon hasznos segítség az árstratégiai döntésekben. Segít az árak bearányosítására, kipuhatolására. Új termékek árazásának tesztelésére kiválló lehetőség, a kiállítás minden egyes napján eltérő árral lehet tesztelni a fogyasztói reakciókat.

Ezeken kívül egy kiállítás lehetőséget nyújt még a kommunikációs stratégia kialakításához, fejlesztéséhez, teszteléséhez például az új márkák, csomagolások, érvek, reklámeszközök terén.


Az előadások végén felszólalt Nagy Károly. Észrevételével bírálta a magyar kiállítókat, miszerint nem használják ki a kiállítások nyújtotta előnyöket kellő mértékben. "Magyarországon nem kritikusabbak a látogatók! A kiállítók elkövetik a hibát, hogy nem készülnek fel a kiállításra!"
Márai Géza a Szent István Egyetem tanára megjegyezte, hogy az előadásból nem érezte, hogy tiszták lennének az árutermelési körülmények. "A kiállításon is érezhető, hogy vannak problémák a termelésben. Nincs már meg az a hazai árutermelési háttér."

A program másik felében kerekasztal beszélgetések folytak, négy témában:


- tej, tejtermék
- hús, húskészítmény
- baromfitermék
- tartósipari termékek, fóleg a zöldség-gyümölcs ágazatban.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Tovább a Lexikonhoz

vektor (vektormolekula)

A ->génsebészeti sajttranszformációkhoz használt, önálló másolódó egység (replikon),... Tovább

ivarjelleg (nemi jelleg)

azoknak a tulajdonságoknak összessége, amelyek meghatározzák valamely állat ivari... Tovább

Tovább a lexikonra