Az Iveco nemrég bemutatott középkategóriás járműve az új Eurocargo tökéletesen megfelel ezeknek a kritériumoknak, köszönhetően az itáliai központú nemzetközi gyáróriás több évtizedes fejlesztési és gyártási tapasztalatának.
A gyökeresen új belső tér koncepció, mely a nehézkategóriás Stralist a 2003. Év Teherautója cím elnyeréséhez segítette, a sofőr kellemes munkakörülményeit helyezi előtérbe a mindennapi feladatok teljesítése közben, a magas szintű műszaki tartalom és megbízhatóság mellett ezzel is hozzájárulva a jármű termelékenységéhez.
Ezt a győztes koncepciót viszi tovább a középkategóriában a új Eurocargo, melynek elődje az Iveco egyik sikermodellje volt. Az elődmodell hosszú évek óta piacvezetőként szerepel nem csak hazánkban, de a teljes európai piacon is. A bevezetéskor elnyert "Év Teherautója" díj mellett számos egyéb díj és kitüntetés birtokosából 300 ezer darab készült, ami a teherautópiac méretét figyelembe véve igen szép mennyiség.
Az Iveco Eurocargo nem ismeretlen az agrárfelhasználók előtt, hiszen a feldolgozóipar számos kiemelkedő szereplőjének flottájában megtalálható (tejiparban: Danone, Északtej, Jásztej, Na-szájtej, Parmalat, Tolnatej, Óvártej; húsiparban: Kométa, Pápai Hús, Sága Foods, vagy például a Champignon Union, stb.), de sok termelő is sikerrel használja.
Egy sikermodell leváltása komoly feladat elé állítja a gyártót, de az Iveco sikerrel vette az akadályt, töretlenül folytatva az 1991 óta tartó fejlődést.
A legismertebb olasz formatervező cég, a Stile Bertone Stúdió munkáját dicséri az új Eurocargo modern fülkéjének kialakítása, melynek tervezése során a legfontosabb szempontok közé tartozott a vezető biztonsága és kényelme csakúgy, mint az erőt, dinamizmust sugárzó, esztétikus megjelenés.
Az új Eurocargo normálfülkés, hálófülkés illetve magastetős hálófülkés kialakítással rendelhető, a fuvarfeladatnak meg-felelően, optimalizálva ezáltal a vezető munkahelyét, vezetési, illetve pihenési komfortját.
A teljes hajtáslánc tervezésekor a minél hosszabb szervizintervallum és a jármű maximális üzembiztonságának - ezáltal az állásidők minimalizálásának - elérése vezérelte a mérnököket. Ha azonban mindezek ellenére mégis szükségessé válik a tehergépkocsi javítása, akkor az Iveco jól szervezett szervízhálózata több mint 3.000 szervizponttal és közel 20.000 szakképzett műszaki szakemberrel áll ügyfelei rendelkezésére világszerte, melyből Magyarországon kilenc szerviz, közel száz szakemberrel és non-stop segélyszolgálattal biztosítja a gyors és szakszerű javítást.
Az agráriumban történő felhasználásra az Iveco az igények sokrétűségének megfelelően 4x2, 4x4, 6x4 hajtásképletű modelleket ajánl. A kiegészítő berendezések működtetésére hátsó, illetve oldalsó mellékhajtóműveket kínál, de rendelhető ékszíjhajtású mellékhajtás is.
Az Eurocargo rendkívül robusztus, nagyszilárdságú acél alvázának kialakításakor a minél egyszerűbb felépítményezhetősé-get helyezték előtérbe, így az kiválóan alkalmas szinte bármilyen felépítmény fogadására, legyen az plató, hűtő-, vagy fagyasztódoboz, akár 26 euroraklap vagy 76 m3 áru szállítását téve lehetővé.
Az Iveco komoly tapasztalatokkal rendelkezik a speciális, mezőgazdasági célú felépítmények, illetve járműkialakítások terén, legyen az gabonaszállító, billlenős gabonás, billenős pótos, de akár műtrágyaszóró, permetező, vagy állatszállító.
Európai Uniós tagságunk küszöbén az európai tendenciák egyre inkább érvényesülnek hazánkban is, joggal bízhatunk tehát az Iveconak, mint Európa második legnagyobb teherautó-gyártójának az európai agrárpiacon szerzett több évtizedes fejlesztési tapasztalatában.
* képeinken még a régi fülkés Eurocargo látható
Forrás: Agrárágazat