A becslések szerint 2020-ban csak az Egyesült Államokban kétszer annyit költenek majd a digitális hirdetésekre, mint 2015-ben. Az online marketing ideje elérkezett, a keresőoptimalizálás az AdWords és Facebook hirdetések nélkül a már nincs jól működő vállalkozás.
Az elmúlt évek során folyamatosan zajló digitális forradalom temérdek olyan eszközt adott a kereskedők kezébe, amelyek lehetővé teszik, hogy teljesen újszerűen vehessék fel a kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleikkel.
Ez a digitális előrehaladás azonban kétélű fegyver, és a számtalan eszköz közül nehéz lehet kiválasztani azokat, amelyek a legjobb eredményeket biztosíthatják céged és ügyfeleid számára egyaránt.
Ezért gyűjtöttünk össze hatot a 2018-ban legfontosabbnak ígérkező digitális marketing trendek közül, amelyekkel már most érdemes közelebbről is megismerkedni, hogy a későbbiekben a lehető legtöbbet hozhasd ki belőlük!
1. A gépek (marketinges) lázadása
Az üzleti vezetők közel 100%-a véli úgy, hogy a jövőben az emberek és a gépek közös erővel dolgoznak majd a marketing feladatok elvégzésén. Ezt a kijelentést az úgynevezett „gépi tanulás” technológia fejlődésére alapozzák.
A mai rohanó világban az emberek igényei és szükségletei rohamos ütemben váltakoznak, ehhez pedig gyors reakciót biztosító rendszerekre van szükség. A gépi tanulás pontosan ebben segíthet a marketingeseknek, egyre pontosabban és személyre szabottabban megjósolva ezeket a változásokat a begyűjtött (megtanult) adatok alapján.
A gépi tanulást már most sikeresen alkalmazzák az egészségügy területén és a pénzügyi csalások kiszűrésére, így csak idő kérdése, hogy mikor jelenik majd meg a marketingben is.
2. A közösségi média „sötét oldala,” avagy a dark social
A közösségi platformok kiváló hirdetési eszközöket kínálnak a cégek és marketingesek számára, azonban statisztikai szempontokból lehetetlen velük pontos értékeket mérni. Hogy miért? Mert vannak bizonyos „privát” kommunikációs csatornák, amelyek nem kerülnek bele a statisztikákba.
Ilyenek például az üzenetküldő alkalmazások (Messenger, WhatsApp, stb.), az email, és a beépített mobilalkalmazások. A pontos analitikát tovább nehezítik a különböző biztonságos böngészéssel kapcsolatos funkciók is.
Ezek tehát a „dark social” részei, amelyek a közösségi megosztások több mint 80%-át teszik ki. Erről biztosan többet hallunk majd 2018-ban, ugyanis a mobileszközök és a mobilos üzenetküldés elterjedésével egyre fontosabb tényezővé válik. Sok cég azért nem fektet a közösségi médiába, mert nem látják, hogy valójában milyen sokat tehet értük a rengeteg nem mérhető tényező.
A következő évben tehát megéri majd minél többet foglalkozni a dark sociallal, ugyanis alapos ismerete és megfelelő kihasználása látható eredményeket hoz majd egy „láthatatlan” forrásból.
3. Azonnali elérhetőség
A felhasználók közel 100%-a nyúl a telefonjához, ha valamit azonnal szeretne megkeresni vagy leellenőrizni az interneten. A siker érdekében a márkáknak ezekre a hirtelen felindulásból származó keresésekre, vagy „mikro-pillanatokra” kell tudniuk megfelelően reagálniuk. Ehhez biztosítaniuk kell, hogy a felhasználók által keresett információk azonnal és a lehető legkönnyebben elérhető legyenek.
Ha a legaktuálisabb trendekről van szó, akkor nem hagyhatjuk ki a reszponzív webhelyek megemlítését. Az azonnali elérhetőség szorosan kapcsolódik ehhez a témához: 2018-ban többen használják majd telefonjukat böngészésre, mint valaha, ami minden eddiginél fontosabbá teszi majd, hogy a felhasználók azonnal és kényelmesen böngészhessenek az interneten.
4. Fel vagy készülve a videóra?
A videófogyasztás az egekben van, az elkövetkezendő években pedig a csillagokig emelkedik majd. Már most minden második marketingszakértő úgy véli, hogy a videótartalmak biztosítják a legjobb megtérülést a befektetett költségekhez képest. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a felhasználók közel fele több videóra vágyik a marketingesektől, akkor máris egyértelművé válik a helyzet: a videó a nyerő tét.
Az okoskészülékek (legyen szó telefonokról vagy táblagépekről) már egyre fiatalabb felhasználók kezeibe jutnak el, akik előszeretettel használják ezeket videók megtekintésére. Ez temérdek lehetőséget biztosít a cégek számára, akik szeretnék nagyobb közönséghez eljuttatni termékeik és szolgáltatásaik hírét.
A közösségi aktivitás és a közösségi platformok kihasználtságának fellendítése céljából a Facebook, a Twitter és más óriások egyre többet fektetnek a videós funkciók fejlesztésébe. 2017-ben a Facebook egy új, 6 másodperces hirdetési formátumot vezetett be, amelyek célja, hogy a hirdetők gyorsabb, hatékonyabb üzenetekkel érhessék el a fogyasztókat.
5. Személyre szabott élmények
A fogyasztók kezdenek hozzászokni a digitális környezet által nyújtotta kényelemhez, ezt a kényelmet pedig a márkáktól is egyre jobban elvárják majd. Az elkövetkezendő években minden eddiginél fontosabb lesz egy olyan személyre szabott online élmény biztosítása, amely minden felesleges háttérzaj kiszűrésével egy sajátos vásárlási/rendelési folyamatot kínál az ügyfelek számára.
Hogy mennyire fontos is ez? A szakértők kétharmada számít arra, hogy a személyre szabás számos területen látható, akár 10%-os profitnövekedést eredményez majd, amint elterjedtebbé válik.
Korábban a személyre szabás első sorban az automatikusan kiküldött, érdeklődések, viselkedés és demográfiai adatok által összeállított emailek formájában jelent meg, tehát a marketingben már nem számít újdonságnak ez a fogalom. Azonban az automatizálásra sokkal több helyen lesz szükség, hiszen egyre több ügyfél (akár személyes fogyasztók, akár cégek) várja majd el a személyre szabott élményeket a vásárlási folyamat minden szakaszában.
6. Beszédes robotok
A chatbotok forradalma ebben a pillanatban is folyik, és 2018-ban fontos mérföldkőhöz érkezhet ez az újszerű technológia. Ez nem meglepő, de amire kevesen számítanak, az az, hogy a chatbotok a B2B környezetben is jelentős szerepet kapnak majd.
A chatbotok intuitívek, és a gépi tanulás segítségével képesek egyre hatékonyabb, pontosabb és személyre szabottabb szolgáltatást biztosítani a felhasználók számára, ráadásul olyan sebességgel, amilyenre egy ember képtelen lenne (nem is beszélve arról, hogy a gépek nem képesek elfáradni, és 24/7 elérhetők az év minden egyes napján).
2018-ra egyre több helyen találkozhatunk majd a chatbotokkal, a Business Insider szerint pedig a cégek 80%-a tervezi valamilyen módon felhasználni ezt a technológiát marketing stratégiájuk részeként.
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.