Kilenc százalékkal nőtt eddig a virsliértékesítés éves forgalma hazánkban, pedig az igazi roham még csak most indul a boltokban. Tavaly, az utolsó két hónapban csaknem ötmilliárd forintért mintegy ötezer tonna virslit adtak el. A borhoz hasonlóan ezt a terméket is az ár alapján lehet kategorizálni: a drágább általában jobb minőségű. A legtöbb alacsonyabb minőségű termék importáruként érkezik hazánkba.
Továbbra is a virsli a szilveszter éjjeli étkezés slágere Magyarországon. Érdekes, hogy az évbúcsúztató virslievésnek semmilyen hagyománya sincs hazánkban, szemben a malaccal és a lencsével, amelyeknek fogyasztása népünk történetében gyökerezik. A virslievés a német gasztronómiai kultúra hatása.
A múlt év utolsó két hónapjában a Nielsen piackutató vállalat adatai szerint mintegy ötezer tonna virslit értékesítettek csaknem ötmilliárd forintért hazánkban. Az éves mennyiség tizenkilenc százaléka jutott a karácsonyi és szilveszteri időszakra. Az elmúlt két évben huszonhétezer tonna körül alakult a virsli egész éves bolti eladása. „A múlt év novembere és 2009 októbere között a virsliértékesítés éves kiskereskedelmi forgalma a huszonhétmilliárd forintot is meghaladta. Ez kilenc százalékkal több, mint az előző, hasonló időszakban” – áll a Nielsen közleményében. Januártól augusztusig egyébként három százalékkal kevesebb virsli fogyott, mint a tavalyi hasonló időszakban, de a kereskedők szerint az év végi vásárlás miatt nem lesz visszaesés. November végétől nemcsak a virsli, hanem a többi hústermék forgalma is emelkedik. A magyarországi háztartások vásárlásait vizsgáló GfK Hungária ConsumerScan felmérése szerint az első nyolc hónapban tapasztalható enyhe visszaesés hátterében a hústermékeket vásárló háztartások számának egyszázalékos csökkenése áll, valamint az, hogy akik vettek virslit, azok átlagosan két százalékkal kisebb mennyiséget tettek a bevásárlókosarukba, mint a tavalyi hasonló időszakban. A felmérésből kiderült az is, hogy több virslit vásárolnak a kétfős háztartások, az idősebbek, a Budapesten vagy nagyvárosban, az északkeleti régióban élők és az átlagosnál magasabb jövedelműek. Az első nyolc hónapban a virsli kilogrammonkénti átlagára nyolc százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. Egy kilogramm virsli ára átlagosan 920 forint volt. A gyártói márkák és a kereskedelmi márkák (egy üzletlánc saját terméke) ára között a különbség nem változott, így az áremelkedések után 1026 forintot kellett fizetni az előbbiek, 731 forintot az utóbbiak kilójáért. „A mintegy harmincszázalékos árkülönbség ellenére a gyártói márkás termékekből megvásárolt mennyiség stabil volt, azonban a kereskedelmi márkákból nyolc százalékkal kevesebbet szereztek be a háztartások” – áll a GfK Hungária felmérésében. Egy háztartás átlagosan mintegy 4500 forintot költött virslire az első nyolc hónapban. A Nielsen felmérése szerint az értékesített virsli mennyiségének harminchat százaléka jutott a hipermarketekre tavaly november és idén október között. Az ünnepi időszakban a hipermarketek részaránya azonban eléri a negyven százalékot. A virsliválaszték egyébként óriási a piacon: a baromfivirsli mellett sertés-, mangalica-, jérce-, valamint borjúhúsból készült is kapható. A különböző húsokból gyártott virslik közül egyébként a pulykából előállítottak vásárlása csökkent legnagyobb mértékben. A borhoz hasonlóan a virslit is az ár alapján lehet kategorizálni: a drágább termék általában jobb minőségű. A legtöbb alacsonyabb minőségű termék importáruként érkezik hazánkba.
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.