A tíz településcsoport építése és bővítése folyamatos, terjeszkedik a múzeum is, tervezik a Közép-Tiszavidék, az Erdélyi tájegység, egy történeti tájegység, és egy XX. századi falu tájegység létrehozását is. A legjobb a szentendrei skanzenben, hogy tökéletes a hitelesség, az adott tájegységek gazdasági és természeti viszonyai is valósághűen alakították ki. A települések középpontjában általában haranglábak, szobrok illetve templomok állnak. Rengeteg kézműves műhellyel, boltokkal, malmokkal találkozhatunk, hihetetlenül érdekes látnivalókat csodálhatunk meg. Kicsiknek és nagyoknak is érdekes lehet minden, ugyanis számos dolgot mi magunk is kipróbálhatunk. Ráadásul egész évben várnak minket kiállítások, csoportokban vagy akár egyedül is látogatható a múzeum.
[[LIKEBOX;https://www.facebook.com/jomagyartermek]]
Ha még ez sem elég, akkor hozzáteszem, hogy a múzeum területén működik a skanzen vasút is! 2009. áprilisától a 2115 méter hosszú normál nyomtávú pályán megindult a múzeumvasút a skanzenben. A vonalon a 422-es pályaszámú BCmot motorkocsi közlekedik. Ilyen motorkocsik jellemezték a helyiérdekű vasútvonalak forgalmát az 1920-as évek közepétől kezdve. Állomásépületnek a mezőhegyesi vasútállomás mását építették fel. A pálya a Szolnok–Hódmezővásárhely–Makó-vasútvonalból került Szentendrére, az 1930-as évekből származó "c" jelű (34,5 kg/m tömegű) sínek Nagytőke és Kunszentmárton között szolgálták a forgalmat 2008-ig. Így a múzeum távolabbi pontjaira ezzel a vonattal is eljuthatunk!
Ha nem győztün meg Szentendrével, akkor ajánlunk további úti célokat, ismerd meg mindet:
Észak-Magyarország csodái - Lillafüred és környéke
Az utánozhatatlan tokaji borvidék
Forrás: Részlet: Wikipédia