Idén a minőségi borokat népszerűsíti inkább a közösségi bormarketing

Idén a minőségi borokat népszerűsíti inkább a közösségi bormarketing

hirdetes
Annak ellenére, hogy tavaly a bormarketinggel foglalkozó cég felszámolását kezdeményezték, mégis sor kerül idén is a magyar- országi borok népszerűsítésére. Elsősorban a minőségi borokra fordítanak nagyobb figyelmet ebben az évben. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára közölte: a múlt évben mintegy 700 millió forint állt rendelkezésre erre a célra. Ez az idén várhatóan kevesebb lesz.
Idén a minőségi borokat népszerűsíti inkább a közösségi bormarketing

Ebben az évben is lesz közösségi bormarketing Magyarországon, annak ellenére, hogy az alapítók a múlt év végén tartott közgyűlésen úgy döntöttek: a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. kezdeményezze a felszámolását - mondta az MTI-nek Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára, a kft. egyik alapítójának képviselője.

A szakember emlékeztetett arra, hogy a céget a tulajdonosok döntése alapján azért számolják fel, mert a társaság jelentős mértékű adósságot halmozott fel, amelyet az alapítók saját forrásból már nem tudtak finanszírozni. Ez az adósság meghaladta a tízmillió forintot.
Ugyanakkor a HNT főtitkára jelezte azt is, hogy a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) Agrár Marketing Centruma (AMC) várhatóan a héten dönt arról a közbeszerzési pályázatról - ezt múlt év decemberében írták ki -, amelynek keretében eldől, hogy az idén a feladat elvégzésére pályázó két cég közül melyik végezheti a magyar közösségi bormarketing koordinációját. A közbeszerzési pályázat eredménye várhatóan a jövő héten válik majd ismertté.

hirdetes


Horváth Csaba beszélt arról is, hogy a közösségi bormarketing alapvető céljai a múlt évhez képest nem módosulnak. Azaz főként a belföldi akciókat részesítik majd előnyben, mivel csak a belföldön forgalomba kerülő borok után kell fizetni forgalomba hozatali járulékot. Emellett elsősorban a minőségi borok marketingjére fordítanak nagyobb figyelmet, mivel ezen termelőktől folyik be jelentősebb összeg, amely a finanszírozást biztosítja.


Éppen ezért a szóban forgó termelők úgy gondolják, hogy azokat a termékeket kell elsősorban marketingtámogatásban részesíteni, amelyek megfelelnek ezeknek a kritériumoknak. Továbbá a közösségi bormarketing fontos feladata még az is, hogy fogyasztásösztönző akciókat szervezzen - mondta Horváth Csaba.
A HNT főtitkára közölte: a múlt évben mintegy 700 millió forint állt rendelkezésre erre a célra. Ez az idén várhatóan kevesebb lesz. Az okokra kitérve elmondta: azért jut kevesebb az idén a marketing akciók megszervezésére, mert kisebb volt a múlt évi szőlőtermés, így kevesebb bor után kell majd forgalomba hozatali járulékot fizetni.
Emellett nemcsak a kisebb mennyiség, hanem a borkínálat szerkezete is átalakult, vagyis a kevésbé jó minőségű borok után fizetnek több járulékot, ám ez összességében kevesebb lesz, mint az előző évben.
Horváth Csaba úgy ítélte meg, hogy a helyzet a hónap végére átlátható lesz, és az idén is folytatódhat a magyar közösségi bormarketing program.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Tovább a Lexikonhoz

340/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet

a magyar FAO/WHO Codex Alimentarius munka szakmai irányítását végzõ szerv kijelölésérõl... Tovább

átoktüske (Cenchrus pauciflorus Benth.)

a—>pázsitfüvek családjába tartozó, egyéves, heverő szárú gyomnövény. Rövid... Tovább

Tovább a lexikonra