Nitro. Mit sejtet ez a név, ha Lamborghiniről van szó? Azt hinnénk, hogy egy újabb aszfaltszaggató, több száz lóerős vadállatot dobott piacra a Lamborghini.

Lamborghini Nitro, luxus a gazdáknak

Kucsma Vivien
hirdetes

Nitro. Mit sejtet ez a név, ha Lamborghiniről van szó? Azt hinnénk, hogy egy újabb aszfaltszaggató, több száz lóerős vadállatot dobott piacra a Lamborghini. Azonban a 2013-as év nem egy újabb sportautót hozott a nagyközönségnek, hanem egy luxustraktort.

Nitro. Mit sejtet ez a név, ha Lamborghiniről van szó? Azt hinnénk, hogy egy újabb aszfaltszaggató, több száz lóerős vadállatot dobott piacra a Lamborghini.

 

A Lamborghini név ma már teljesen egybeforrt a gyors olasz sportkocsikkal, pedig Ferruccio Lamborghini traktorokkal kezdte pályafutását és jelentős vagyonra tett szert belőle. A sportkocsigyártás csak afféle hobbi volt számára, de az évek múlásával a hangsúly áthelyeződött a szántóföldekről az aszfaltra.  

Lamborghini Nitro – Sportos dizájn a földúton

A Trattori Lamborghini igyekszik kihasználni a sportkocsik terén szerzett hírnevét, ezért az új Nitro külseje a Giugiaro Desing-nak köszönhetően igazán sportosra sikerült. A hat első fényszóró a korszerű személyautókra emlékeztet. A fülke kialakításánál természetesen a célszerűség volt az elsődleges szempont. Az üvegezett, légkondicionált fülkéből 360 fokban lehet kilátni, és speciális hővisszaverő üvegezés biztosítja a sofőr kellemes hőérzetét a nyári forróságban.
 
Lamborghini Nitro
 
A fényes ezüstös-fehér színű karosszériaelemeket elegánsan megtöri a motorháztető oldalán áthúzódó fekete, sportos hűtőrács. A normál lámpatestek és a LED lámpák összhatása agresszív személyiséget ad a „bikának”. Az elülső széles, fehér hűtőrács nem csak a márka jellemzője, hanem optimalizálja a DEUTZ motor gazdaságosságát.

Lamborghini Nitro – Paraméterek

A DEUTZ Nitro motor károsanyag kibocsátása a Tier4i szabványoknak megfelelő, és a kipufogógázt DOC rendszerrel kezeli. A dízel oxidációs katalizátor (DOC) csökkenti a NO részecskéket és a környezetre veszélytelen anyagokká alakítja. A 3,6 literes motor a CommonRail befecskendező rendszerrel van ellátva, így a legjobb teljesítményt és fogyasztást produkálja erő/nyomaték függvényében.
A Lamborghini Nitro T4i 100-, 110-, 120-, és 130 lóerős változatokban érhető el, rengeteg igényre szabható opcióval. Például a váltórendszer terén több lehetőség közül lehet választani: mechanikus, terhelés alatt kapcsolható (Powershift) és fokozatnélküli (VRT) váltók közül választhatunk.
 
A hidraulika rendszer átfolyási mennyisége 60-90 l/min, maximum 5 pár kihelyezett hidraulika kör, energiatakarékos vezérlőszelep, erőteljes elektronikus működtetésű 6600 kg emelőerő, SDD gyorskormányzási rendszer, mellsőhíd rugózás és hidraulikarendszer által működtetett fékek. A „ECO 60” rendszer mechanikus kapcsolással áll rendelkezésre. Ez a hidraulika rendszer a 60 l/min átfolyást már 1600-as fordulaton duplaszivattyúval biztosítja. A fő szivattyú mindig aktív, a másodlagos szivattyú a kezelő által aktiválható, ha teljes hidraulikus teljesítményre van szükség.
 

Nitro

 

100

110

120

110VRT

120VRT

130VRT

Motor

 

DEUTZ TCD 3.6 L 04 TIER 4i

DEUTZ TCD 3.6 L 04 TIER 4i

Hengerek/Űrtartalom

db/cm3

4 T I /3620/Common Rail

hirdetes
4 T I /3620/Common Rail

Teljesítmény üzemi fordulaton

kW/Le

69.5/95

77/105

85.5/116

77/105

85.5/116

88/120.5

Max. nyomaték

Nm

397

440

480

440

480

480

Nyomaték rugalmasság

%

32

32

30

32

30

28

Irányváltó

 

Elektro-hidraulikus

Elektro-hidraulikus

Váltó

 

Mechanikus 3 fokozat powershift

VRT fokozatnélküli váltó

Sebességfokozatok száma 5 fokozat x 2 vagy 4 csoport

Előre + Hátra

10 + 10 (20 + 20 Felezővel és mászó fokozattal)

Munka fokozat: 0 – 23 km/h

30 + 30 (60 + 60 HML Felezővel és mászó fokozattal)

Szállítási fokozat: 0 – 50 km/h (40 ECO)

Max. sebesség

km/h

40 / 40 ECO motorfordulaton / 50

40 / 40 ECO motorfordulaton / 50

Elektronikus 4 kerék hajtás és Diff.zár kapcsolás

 

Alap/Automata opció

Alap/Automata opció

Első híd rugózás

 

opció

opció

4 kerék fékezés

 

ParkBrake rendszer alap

ParkBrake rendszer alap

Rögzítőfék

 

ParkBrake rendszer alap

ParkBrake rendszer alap

Átmenőfék

 

Levegős vagy hidraulikus

Levegős vagy hidraulikus

Elektromos 3 pont függesztés

 

Alap felszereltség (4650 vagy 6600 kg emelőerő)

Alap felszereltség (4650 vagy 6600 kg emelőerő)

Hidraulikus szivattyú teljesítménye

l/min

60 (alap) / 60 ECO (opció) / 90 (opció)

 

Kihelyezett csatlakozók száma

db

6/8/10/Power Beyond

 

Kihelyezett körök működtetése

 

Elektronikus (opció) vagy mechanikus

 

TLT fokozatok

1/min

540/540E/1000/10 00E

 

Menetarányos TLT

 

opció

 

Mellso függesztés és TLT

 

opció (185 0kg – 1000 1/min)

 

TLT bekapcsolása

 

elektrohidraulikus

 

„E” osztályú fülke

 

alapfelszereltség

 

Mechanikus vagy levegos fülkerugózás

 

opció

 

Tengelytáv

mm

2430

2430

2440

2430

2440

2440

Nyomtáv

mm

1602 - 2002

1602 - 2102

1602 – 2102

1602 - 2102

1602 - 2102

1602 – 2102

Súly (felszereltség függvényében változó)

kg

4550

4700

5100

4750

5000

5300

Magasság

mm

2690

2715

2765

2715

2765

2740

Alap gumiméretek

 

480/70 R34”

520/70 R34”

520/70 R38”

520/70 R34”

520/70 R38”

540/65 R38”

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Tovább a Lexikonhoz

habitus (alak)

az ember v. az állat külső megjelenési formája, testalakulása, felépítettségének jellege... Tovább

juhnyírás

a juhok bundájának lenyírása; hazánkban ált. évente egyszer, tavasszal... Tovább

Tovább a lexikonra
Agrárgépészet