Ebben a cikkben néhány olyan marketing taktikát ismerhetsz meg, amelyek kifejezetten kisvállalkozások esetében működnek hatékonyan, ráadásul ingyenesek! Ha szeretnél többet elérni vállalkozásoddal, ezekkel érdemes elkezdeni az online marketinget, hogy hamar jó úton járhass.
Kezdd a webhelyeddel!
Egy kisvállalkozás webhelye sokkal több egy helynél, ahol közzé teheted nyitvatartási időd. Ez az online kirakatod, és ennek megfelelően kell kezelni.
Az első dolog, amit az emberek látni fognak mikor felkeresik weboldalad, az a főoldalon lévő tartalom: azok a képek és szövegek, amelyek kitöltik a képernyőt. Ennek a tartalomnak világosnak, tömörnek és relevánsnak kell lennie, hogy a felhasználók könnyen megtalálják amit keresnek.
Például az alábbiakat foglalhatja magába:
- milyen szolgáltatásokat kínálunk?
- mennyibe kerül?
- mikor van a munkaidőnk?
Tarts kapcsolatot közönségeddel a közösségi média felületeken!
A közösségi média nagyszerű módja annak, hogy elérd ügyfeleid, kapcsolatokat építs ki és megismerd őket. A közösségi média azt is lehetővé teszi, hogy meghallgasd, mit mondanak az emberek a márkádról vagy vállalkozásodról, amelyre ráadásul választ is adhatsz Nekik!
Légy személyes és építs kapcsolatokat
Amikor az online marketingről van szó, a legjobb módja annak, hogy felkeltsük az emberek figyelmét, ha valódinak és hitelesek tűnünk felületeinken. Éppen ezért a közösségi médiát arra érdemes használni, hogy kapcsolatba lépj a közösséged tagjaival, megjegyzéseket fűzz a blogokhoz és kapcsolatba lépj az ügyfelekkel. Ez azt is jelenti, hogy olyan tartalmat kell megosztanod, amely releváns a közönség számára - nem csak a saját termékeid vagy szolgáltatásaid reklámozni!
Ha betartod ezeket a tippeket, képes leszel rá hogy kapcsolatot építs ki célközönségeddel, online és offline egyaránt!
A keresőoptimalizálás elsődleges feladatod
A seo az a folyamat, amelynek során javíthatod webhelyed láthatóságát a keresőmotorokban olyan kifejezésekre, amelyeket az emberek használnak, amikor a termékeid vagy szolgáltatásaid keresik. A seo különösen fontos lehet a kisvállalkozások számára, mert gyakran könnyebb előkelő helyen rangsorolni néhány specifikált kifejezésre, mint általában jól rangsorolni nehezebb, szélesebb körben használt kifejezésekre.
A SEO során meg kell győződnöd arról, hogy webhelyed minden oldala a lehető legtöbb releváns tartalommal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy minden oldalon rengeteg szöveg és metaadat (kulcsszó) található, hogy a Google tudja, miről van szó.
Fontos ugyanakkor, hogy a belső linkek segítségével vezesd az olvasóid – és a Google – figyelmét a fontosabb tartalmakra, ezzel mutatva, hogy pontosan mivel is foglalkozol.
A SEO azonban a valóságban ennél jóval bonyolultabb, számos olyan elemmel, amely szakértelmet igényel. Amennyiben komoly növekedésre szeretnél szert tenni, célszerűbb a keresőoptimalizálást kiadni egy hozzáértő cégnek!
Szerezz – és mutass be – pozitív véleményeket!
Kérj véleményeket, és reagálj is azokra! A reakció során mindig légy őszinte. A negatív véleményekre olyan pozitív válasszal reagálhatsz, amely mutatja hogy figyelsz a visszajelzésekre még akkor is, ha azok nem csak pozitívak. Ez mutatja, hogy törődsz vásárlóiddal, tapasztalataikkal és lehet, hogy a negatív komment csak egy félreértésből fakadt.
Ugyanakkor ezeket a véleményeket valóban használhatod tanulásra is: tedd fel magadnak a kérdést, hogy mit lehetett volna jobban csinálni, hogyan fejleszthetnél termékeiden, szolgáltatásaidon a jövőben?
Oszd meg tartalmaid minden csatornádon!
A közösségi médiában, az e-mail marketingben és a blogodban megosztott tartalomnak következetesnek kell lennie.
Használd a közösségi médiát, hogy forgalmat irányíts a blogodra. A közösségi média nagyszerű módja annak, hogy felhívd a figyelmet az új blogbejegyzésekre, és felkeltsd az emberek érdeklődését az iparág legújabb és legjobb hírei iránt.
E-mailek gyűjtése a jövőbeli marketingtevékenységekhez
Az e-mail marketing továbbra is a leghatékonyabb módja a közönség elérésének. Az e-mailek személyesebbek és könnyebben olvashatók, mint a közösségi média bejegyzései, így nagyszerű módja annak, hogy négyszemközt léphess kapcsolatba ügyfeleiddel.
Az e-mail marketingnek – ha azt jól végzed - magas a megtérülése is - költséghatékony és könnyen beállítható, ami azt jelenti, hogy elkezdheted anélkül, hogy sok pénzt vagy időt kellene rá szánnod.
Az online marketing időt, erőfeszítést és stratégiát igényel.
Az online marketing hosszú távú stratégia. Időbe telik a közönség felépítése, és az online jelenlét befektetést is igényel, ha attól valóban eredményeket vársz. Ez nem egyik napról a másikra fogja meghozni a várt eredményt, de nagyon hatékony lehet egy vállalkozás növelésében és a lead-ek generálásában!
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.