Látogatottságnövelés a portál adminisztráció segítségével
Nem elég ugyanis elkészíttetni a portált vagy a honlapot, hanem annak további útját is menedzselni kell, ahhoz, hogy nagy legyen a látogatottsága, több nyereséget, bevételt hozzon és előnyösebb helyzetbe kerüljön piaci pozíciójában. Fokozottan érvényes ez, ha keresőbarát portálról van szó, amennyiben a kereőoptimalizált weboldal a cél.
Honlapját ugyanis a látogatók és a kereőoptimalizálás végett is minden egyes nap karban kell tartani, fejleszteni kell. Ez többek között azt is jelenti, hogy folyamatosan frissült tartalmakkal kell rendelkeznie, melyeket megfelelő módon kell a keresőmarketing hatékony módszereivel a keresőkben elhelyezni. A portálmenedzsment célja a látogatók kiszolgálásán felül az is, hogy gondozottja a keresőhelyezésket (pl. Google, Yahoo, Góliát, Heuréka stb). Látogatottságnövelés leginkább költséghatékony eszköze a keresőmarketing, mivel minél előbb van a keresőben az adott portál, annál többen kattintnak rá, hiszen általában az első 10-20 helyre klikkelnek rá a felhasználók.
Feladatok a portál-üzemeltetés során
Azok után, hogy a keresőkben jó helyre pozícionáltuk weboldalunkat, további feladatok is várnak az a portálmenedzserre. Meg kell találnia azokat a portállal kapcsolatos fejlesztési feladatokat, amik biztosítják a látogatottságnövelést. Amint feljebb is említettük, fontos dolog az, hogy a portálnak és a weblapnak minden egyes nap frissült tartalommal kell rendelkeznie. Ehhez költséghatékonyan kell tartalmat biztosítani. Ha van a honlapon fórum, esetleg blog akkor ennek moderálása és folyamatos mozgatása is az adminisztrátorok dolga. Ebbe tartozik bele a trágár, oda nem illő hozzászólások figyelése és azonnali törlése, hiszen ezek nem hogy hasznot nem hoznak, hanem inkább elriasztják a felhasználókat. Továbbá fontos az, hogy válaszoljon a feltett kérdésekre, kapcsolatban legyen a bloggolókkal és a regisztrált felhasználókkal. Témákat generálhat, vethet fel, mely aktuális hírtartalommal bír, érdekli a felhasználókat és esetleg egészséges vitát is szülhet, vagy ami még jobb segítségére lehet egyes embereknek. Felkutathat és köthet bizonyos kapcsolatokat, melyek hasznára válhatnak a portál gazdájának.
Miért jó tehát egy profit megbízni a portálüzemeltetéssel?
Fontos tudnunk azt, hogy ha már portált, illetve weblapot készíttetünk, és valóban támaszkodni akarunk ennek hasznosságára, illetve ki akarjuk használni előnyeit akkor kell egy jó portálmenedzser aki kézben tartja a dolgokat, karbantart, ötleteket szül és fejleszti online marketing stratégiánkat. A portálmenedzserek nálunk, az Abfox Kft.-nél pl. HTML és képszerkesztési ismeretekkel rendelkeznek, valamint folyamatosan részt vesznek keresőmarketing kísérletekben és keresőoptimalizálás tréningeken. Így az Abfox Kft. portálmenedzserei naprakészségük révén hatékonyan tudják üzemeltetni és fejleszteni akár a saját készítésű, akár a mások által elkészített és átvett portálokat is.