Európában 2025-re minden újonnan üzembe helyezett autó vagy hibrid hajtású vagy teljesen elektromos hajtású lesz.
Az elektromos autók az akkumulátor technika fejlődésének köszönhetően 2010-től jelennek majd meg nagyobb számban az utakon – írja a gelsenkircheni műszaki főiskola Center Automotive Research (CAR) kutatóintézetének még nyilvánosságra nem hozott tanulmánya.
Az elektromos hajtású autók értékesítése
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR elnöke megerősítette a tanulmány Neue Rhein/Neue Ruhr Zeitungban megjelent megállapításait. A folyó évben mintegy 80 ezer hibrid- és elektromos hajtású autót értékesítenek majd az EU-ban, 2025-ben pedig már 16,2 milliót. Az elektromos hajtás terjedése alól kivételt képeznek majd a tehergépjárművek, amelyek továbbra is dízelmotorral üzemelnek majd.
Fürgék, takarékosak, és már nem csak a környezettudatosok számára elérhetõk a hibrid hajtású gépkocsik. Az elsõ generációs hibrideknél, a gáz-benzin üzemûeknél jóval korszerûbbek és lassan népszerûbbek is a benzin-villany hajtásúak. A Toyota Prius például éppen úgy vezethetõ, mint egy hétköznapi kocsi, csak éppen dinamikusabb, s negyven-ötven százalékkal kevesebbet fogyaszt egy hasonló kategóriájú, de hagyományos motorral rendelkezõ autónál.
Gázüzemû autók vezetõi egy kapcsolóval választják ki, hogy benzinnel vagy a csomagtérben lévõ – újabban a pótkerék helyére rejtett – tartályban tárolt gázzal akarják mûködtetni az autót. földgáz üzemben a kocsik némileg kisebb teljesítményt produkálnak, mint benzinhajtással, és a fogyasztás is nõhet, de a földgáz jelentõsen olcsóbb, mint a benzin. Egy liter autógáz lapzártánkkor 160 forintba került. A gázhajtást biztosító alkatrészek beépítése a gépkocsi típusától függõen 180–400 ezer forintba kerül. Egy benzines Suzuki Swift esetében az átalakítás költsége 300 ezer forint.
Ha a kocsi tulajdonosa évente húszezer kilométert tesz meg, akkor 256 forintos benzinár esetén nem egészen huszonhét hónap alatt megtérül az átalakítás ára. Minden további év 134 ezer forint megtakarítást hoz. Ma már gyárilag gáz-benzinüzemûvé alakított kocsikat is lehet vásárolni. Legutóbb a Citroën készített ilyen hibridet: az 1,4 literes C3-as CNG teli gáz- és benzintankkal összesen hétszáz kilométert tehet meg, miközben átlagos fogyasztása 6,6 liter száz kilométerenként.
A megkérdezettek az autóipari innováció legfontosabb területének a hibrid-rendszereket (79 százalék), az üzemanyagcellákat (78 százalék) és a biztonságot fokozó megoldásokat (67 százalék) tartják. A KPMG felmérésében részt vevő vezetők szerint az autóipar 2007-ben mintegy 500-600 ezer alternatív üzemanyaggal, illetve hibrid technológiával működő járművet értékesített világszerte.(Egy évvel korábban mindössze 17 százalékuk jósolta azt, hogy az eladott autók száma meghaladja majd a félmilliót). A válaszadók 32 százaléka most hasonló eladási rátát vár 2008-ra is, negyedük mérsékelt növekedést, azaz 600-700 ezer jármű eladását jósolja, miközben 16 százalékuk 700-800 ezer, 27 százalékuk pedig 800 ezernél is több alternatív üzemanyagú autó eladását várja az idén.
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.