Az elektromos hajtású autók értékesítése
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR elnöke megerősítette a tanulmány Neue Rhein/Neue Ruhr Zeitungban megjelent megállapításait.
A folyó évben mintegy 80 ezer hibrid- és elektromos hajtású autót értékesítenek majd az EU-ban, 2025-ben pedig már 16,2 milliót. Az elektromos hajtás terjedése alól kivételt képeznek majd a tehergépjárművek, amelyek továbbra is dízelmotorral üzemelnek majd.
Fürgék, takarékosak, és már nem csak a környezettudatosok számára elérhetõk a hibrid hajtású gépkocsik. Az elsõ generációs hibrideknél, a gáz-benzin üzemûeknél jóval korszerûbbek és lassan népszerûbbek is a benzin-villany hajtásúak.
A Toyota Prius például éppen úgy vezethetõ, mint egy hétköznapi kocsi, csak éppen dinamikusabb, s negyven-ötven százalékkal kevesebbet fogyaszt egy hasonló kategóriájú, de hagyományos motorral rendelkezõ autónál.
Gázüzemû autók vezetõi egy kapcsolóval választják ki, hogy benzinnel vagy a csomagtérben lévõ – újabban a pótkerék helyére rejtett – tartályban tárolt gázzal akarják mûködtetni az autót. Földgáz üzemben a kocsik némileg kisebb teljesítményt produkálnak, mint benzinhajtással, és a fogyasztás is nõhet, de a földgáz jelentõsen olcsóbb, mint a benzin. Egy liter autógáz lapzártánkkor 160 forintba került. A gázhajtást biztosító alkatrészek beépítése a gépkocsi típusától függõen 180–400 ezer forintba kerül. Egy benzines Suzuki Swift esetében az átalakítás költsége 300 ezer forint.
Ha a kocsi tulajdonosa évente húszezer kilométert tesz meg, akkor 256 forintos benzinár esetén nem egészen huszonhét hónap alatt megtérül az átalakítás ára. Minden további év 134 ezer forint megtakarítást hoz. Ma már gyárilag gáz-benzinüzemûvé alakított kocsikat is lehet vásárolni. Legutóbb a Citroën készített ilyen hibridet: az 1,4 literes C3-as CNG teli gáz- és benzintankkal összesen hétszáz kilométert tehet meg, miközben átlagos fogyasztása 6,6 liter száz kilométerenként.
A megkérdezettek az autóipari innováció legfontosabb területének a hibrid-rendszereket (79 százalék), az üzemanyagcellákat (78 százalék) és a biztonságot fokozó megoldásokat (67 százalék) tartják. A KPMG felmérésében részt vevő vezetők szerint az autóipar 2007-ben mintegy 500-600 ezer alternatív üzemanyaggal, illetve hibrid technológiával működő járművet értékesített világszerte.(Egy évvel korábban mindössze 17 százalékuk jósolta azt, hogy az eladott autók száma meghaladja majd a félmilliót). A válaszadók 32 százaléka most hasonló eladási rátát vár 2008-ra is, negyedük mérsékelt növekedést, azaz 600-700 ezer jármű eladását jósolja, miközben 16 százalékuk 700-800 ezer, 27 százalékuk pedig 800 ezernél is több alternatív üzemanyagú autó eladását várja az idén.