Kérdése van? Tegye fel, tanácsadóink válaszolnak! Állattenyésztés, növénytermesztés, kertészet, növényvédelem, talajművelés, jog, biotechnológia, környezetgazdálkodás, minden ami mezőgazdaság: Agrároldal.hu.
Az EU három évvel ezelőtt vázolta az üvegházhatást okozó gázok és az importált nyersolajtól való függőség mérséklésének, valamint a "zöld" üzemanyagot termelő gazdálkodók támogatásának célját. Az idén a bizottság adatai szerint a biodízel és az etanol, vagyis a bioüzemanyagok részaránya alig valamivel az 1 százalék felett lesz az unióban, jóval a tagországokra célként kitűzött, 2005-ig elérendő 2 százalékos aránnyal szemben.
Az arány elérése a tagországoknak nem kötelező, teljesítésének elmaradása esetén nem sújtja őket büntetés. A tagországok nem is rendelkeznek egységes politikával, egyesek adókedvezményeket nyújtanak, mások kötelezővé teszik a bioüzemanyag dízelolajjal, benzinnel történő keverését.
Van Steen az uniós szabályozást szeretné erősíteni, kötelezővé tenni egyes szabályokat, köztük a bioüzemanyag keverését. Az unió mérlegeli a fenntartható bioüzemanyag-politika kérdését is, a környezetvédők szerint ugyanis az új üzemanyag elterjedése fenyegeti az élelmezési biztonságot, és hátrányosan érinti a biológiai sokféleséget főként az esőerdő térségében.
Az ellenzők szerint a (cukor, gabona és növényi olaj-alapú) bioüzemanyagok termelése nem növelhető olyan mértékben, hogy az enyhítse a kőolajtól való függőséget, az alapanyagok korlátozott mennyisége, a magas költségek, a globális piac hiánya és a bizonytalan kormányzati politikák miatt.
A bioüzemanyagok második nemzedékének már kecsegtetőbb a perspektívája, de csak akkor, ha a fejlesztést a közlekedést érintő energiafelhasználási stratégia egészébe illesztik, és a környezeti károkat mérséklő, szigorú földhasználati korlátozásokat vezetnek be.
Szeretné vállalkozását hatékonyan hirdetni? Szeretné, ha weblapja látogatottabb lenne? Online marketing tanácsadás, és hatékony online hirdetés az Agrároldal.hu szakértőitől! Kérje ajánlatunkat itt!
Forrás: MTI