Az online marketing lényege röviden , interjú, Máté Balázs online marketing tanácsadóval.
Egyre több honlapkészítő cég honlapján lehet manapság találkozni az Ön véleményével, szavaival. Hogyan értékeli ma a magyarországi online marketing helyzetet?
Az online marketing annak idején, amikor én a 90-es évek végén elkezdtem vele foglalkozni, még nagyon gyerekcipőben járt. A honlapkészítő cégek csak arra figyeltek, hogy átadjanak egy elkészült honlapot, esetleg készítsenek hozzá adminisztrációs rendszert. A keresőoptimalizálás és a hatékony honlapról még csak Damjanovich Nebojsa és én beszéltünk. Mára már sokan rádöbbentek, hogy ahhoz, hogy a honlap valóban üzletet hozzon, ez nem elég, és sokan alkalmazzák azokat az elveket, amelyeket mi hirdettünk.
Melyek ezek az elvek? Röviden.
A nagy látogatottság, a jó felépítés és igényes design, a hatékony szövegek, és a jól használható program.
Érdekes, hogy a design-t is említi, sok marketing megoldásokat kínáló cég ezzel nem törődik.
Valóban sokan figyelnek manapság már csak arra, hogy nagy látogatottságú, keresőoptimalizált honlapokat készítsenek, amióta a keresőoptimalizálás divatba jött. Van egy ilyen bizonyos irányzat ma Magyarországon, amivel nem értek egyet. A marketing megoldások nem érnek ott véget, hogy a honalp nagy látogatottságú és esetleg meggyőző a tartalma. Az egy oldalon több oldalnyi szöveget tömörítő, egy fejlécképet design-nak nevező honalpokon valószínűleg igen nagy a visszafordulási arány. Az embereknek ízlésük is van.
De a másik irányzat sem ritka még, a csilivili túldesignelt honlapok. Vannak bizonyos technológiák, melyet nagyon sok honlapkészítő cég alkalmaz, mert látványosak, mégis a legtöbb kereső nem szereti őket. Nem mindegy egy oldal felépítésében az sem, hogy hol helyezkednek el a linkek, a szövegek a képek. Vannak a keresők számára preferáltabb részek, vannak kevésbé. Ezért tehát a design nem csak azért fontos, hogy az oldal mutatós legyen, hanem a keresők miatt is. Ez nem kell azt jelentse, hogy egy oldal dizájntalan kell legyen. Egy honlap esetében a design fontos, de nem a legfontosabb szempont. Holnapunk legyen igényes, de feleljen meg a keresőmarketing szempontjainak.
Az előbb említett „marketing megoldásokat” kínáló irányzat szerint igen is a szövegek a legfontosabbak a honlapokon. Ez nem igaz?
Természetesen a szövegek nagyon fontosak a látogatók megfogásában is, vagyis hogy meggyőzzük Őket arról, hogy ez az az oldal, amit mindig is kerestek. De nem csak a szöveg tartalma, hanem a megfogalmazás is nagyon fontos. Ismerni kell hozzá a keresőgépek és az őket használó emberek szokásait, tulajdonságait. A szövegeket mindig bízzuk online marketing tanácsadóra,vagy legalább kérjük ki a véleményét.
És hogy jön a hatékonysághoz a programozás?
Sokan hiszik, hogy tudnak weblapot készíteni. Hirdetik mint szolgáltatás. Valójában programozni tudni, vagy esetleg szép dizájnú honlapokat készíteni nem elég, ez nem hoz üzletet, tehát haszontalan dolog, pénzkidobás. Alapvető hibákat és hiányosságokat találok a honlapok programozásának 80%-ban. A programozónak 4 dolgot kell figyelembe vennie:
-A látogató megtalálja amit én mutatni szeretnék neki (az ajánlatkérést a terméket a szolgáltatást)
-A látogató megtalálja azt, amiért az oldalra jött (lehet, hogy ő csak információt keresett, azért jött, persze mi azért eladunk neki valamit, úgy hogy észre sem veszi.
-Feleljen meg a keresőmarketing szabályainak, a program alkalmazza azokat a technológiákat, amelyek látogatatót hoznak.
-A honlap legyen valid, azaz a legtöbb kereső számára értelmezhető.
Természetesen egy programozó nem érthet mindenhez. A legtöbb honlapkészítő cégnél a projekteken egy programozó, esetleg egy designer dolgozik. Nem várhatjuk el tőlük, hogy az online marketinghez is értsenek. Egy jó marketingestől, aki otthon van a szakmájában nem várhatjuk el, hogy profi szinten programozzon, sőt még a designhoz is értsen. Mindenképpen érdemes olyan online marketing szolgáltatót választanunk, aki ezt egyben kezeli. Ha egy valóban hatékony honlapot szeretnénk, legyen egy kézben a keresőoptimalizálás, a designt, a programozás, a szövegírás és az egészet összefogó online marketing tanácsadás. Ne higgyünk abban, hogy a feladat specifikus cégek jobban értenek saját területükhöz: a keresőoptimalizálás is csak akkor lehet hatékony, ha a tanácsadó a együtt dolgozik és él a designerrel, a programozóval és a szövegíróval.
A teljes cikket itt olvashatja : www.matebalazs.hu