Közel 40 év alatt, egy festéküzemből fejlődött ki a Bayer vegyipari-gyógyszerészeti konszern, mely 350 társaságával szinte minden országban képviselteti magát.
A Bayer az iparág egyik vezető cégének, az Aventis CropScience-nek megvásárlásával 2002. okt. 1-jén új vállalatot hozott létre, Bayer CropScience néven. Az új cég martonvásári bemutatkozó rendezvényén, 2002. október 3-án megismerhettük termékeit, egyedülálló szakmai megoldásait.
Ulrich Vollmer igazgató a vendégek köszöntése után bemutatta a vállalat felépítését és piaci pozícióját. A Bayer CropScience az egész világot behálózó 122 országban jelen lévő vállalat, mely integrált megoldásokat és szolgáltatásokat kínál a modern növényvédelem, biotechnológia és kártevőirtás területén.
A Bayer CropScience operatív szempontból három, egyértelműen elhatárolt üzletágra oszlik.
1., Crop Protection, amelynek négy fő területe: rovarölő szerek, gyomirtó szerek, gombaölő szerek és csávázószerek csoportja.
2., BioScience: Ez a terület a biotechnológia, vetőmagtermesztés és a hibridnemesítés előrelépéseit és továbbfejlesztését foglalja magába. Mindezek jobb növényminőséghez és magasabb terméshez vezetnek.
3., Environmental Science: Ez az üzletág két területre osztható: a professzionális környezet-egészségügyre és a házikerti mikrocsomagolású termékekkel foglalkozó részlegre.
A Bayer CropScience külön üzletágát képezi az Agro Best, amely valamennyi növénykultúrában kínál gyomirtó és gombaölő szert, lombtrágyát, valamint érés gyorsítót.
A Bayer intenzív kutató és fejlesztő tevékenységével a vezető vállalatok közé tartozik, s így jelentősen hozzájárul az élelmiszerek és növényi nyersanyagok előállításához, innovatív termékei segítenek abban, hogy a kémiai növényvédelem egyre célzottabban és ezáltal környezetkímélő módon kerülhessen alkalmazásra.
A hatékony növényvédő szerek kínálatán túl partnereiket szakmai tanácsokkal is ellátják, valamint tájékoztatást adnak a növényvédő szer világ újdonságairól és érdekességeiről. Évente 2-3 alkalommal Növényvédelmi Híradó néven saját újságot jelentetnek meg, melyben az aktualitásokra és új növényvédő szereikre hívják fel a szakmai közönség figyelmét.
A Bayer CropScience mezőgazdasági partnerei számára egy komplett információs program keretében időjárás-jelentési, agrometeorológiai, valamint betegség- és kártevő előrejelzési SMS szolgáltatással jelentkezik. Ennek segítségével a gazdák felkészülhetnek a saját régiójukban, növénykultúránként (gabona, napraforgó, cukorrépa, gyümölcs és szőlő) várható, ill. már felbukkanó betegségekre vagy kórokozókra. A Bayer növényvédelmi honlapjával is a gazdák naprakész tájékoztatását biztosítja, válogatva a legaktuálisabb nemzeti és nemzetközi agrárgazdasági hírek között.
A hagyományos növényvédő szerek piacán a Bayeré a vezető szerep, a növényvédő szer + vetőmag + biotechnológia területén a második helyen szerepel, de lemaradása a piacvezető cégtől szinte elhanyagolható. Sőt 2000-2001 között a Bayer CropScience tudott egyedüliként növekedést elérni a versenytársak közül, hangsúlyozta Ulrich Vollmer igazgató. A konszern több mint 120 országban, 23 gyártóüzemmel és 40 késztermék előállító vállalattal, összesen 22.000 alkalmazottal van jelen a vegyipar palettáján. Előző évi forgalma 6,5 milliárd euro volt, mellyel piaci részesedése 20%.
A vállalat magyarországi helyzetét Matyasovszki István marketing és fejlesztési igazgató mutatta be. A hazai piacot a Bayer CropScience, a BASF és a Syngenta határozza meg, Matyasovszki szerint a három cég 2003-ban fej fej mellett fog haladni. A Bayer hazánkban 1988. júliusától rendelkezik önálló képviselettel, 1994-től Bayer Hungária Kft. néven működik. Termékpalettája folyamatosan bővül, jelenleg már 32 terméket forgalmaz, különböző kiszerelésekben. Kereskedelmi partnerkörét folyamatosan bővíti a vállalat, értékesítési és marketing munkatársai egész országra kiterjedő hálózatot építettek ki, így biztosítva a vevő- és piacközeliséget.
Tavaly életre hívták a Kiskert programot, melynek keretében a már meglévő és új termékeiket olyan kiszerelésben kínálják vásárlóiknak, amely kiskerti felhasználásra alkalmassá teszi azokat. Ez egy nagy potenciállal rendelkező piaci szegmens, amelyben a Bayer Magyarországon eddig nem volt jelen. A hatékony növényvédő szer kínálatán túl partnereiket szakmai tanácsokkal is ellátják, és tájékoztatják őket a növényvédő szer világ újdonságairól, érdekességeiről, a legújabb fejlesztésekről.
„Magyarországon is élre törünk” zárta az előadását Matyasovszki István, kiemelve, hogy a cég nagy hangsúlyt fektet kutatásra, helyileg adaptált termékek kifejlesztésére és azok tesztelésére.
Tora Péter kereskedelmi igazgató bemutatta a cég termékpalettáját, ami gyomirtó, gombaölő, rovarölő, desszikáló és csávázó szerekből áll. Hangsúlyozta a partnerek számára nyújtott előnyöket, amelyek a szervizorientált logisztika (gyors, pontos kiszolgálás a felelős gondolkodás elve alapján) és innovatív megoldások. Kiemelte továbbá a kereskedők részére nyújtott előnyöket, ezek elsősorban a versenyképes ajánlatok, vevőre szabott megoldások, színvonalas vevőkiszolgálás, gyors, pontos és biztonságos szállítás. A vállalat jövőjét az alábbi három tényezőben látja Tora Péter: magasan képzett szakemberbázis, csapatmunka és innovatív fejlesztés saját kísérleti háttérrel.
Összességében elmondható, hogy a Bayer CropScience szeretne személyre szabott, megbízható és hosszú távú perspektívát nyújtani minden eddigi és leendő partnerének a mezőgazdasági termelésben és a mezőgazdasági eszközök kereskedelmében.
A bemutatkozás a szakmai sátrak megnyitásával folytatódott, ahol növénykultúránként mutatták be a Bayer CorpScience által nyújtott megoldásokat. A ebédet követően a résztvevők szakmai megbeszéléseken vehettek részt.
A rendezvényen egy világcéget ismerhettünk meg, remélve, hogy a Bayer a magyar gazdáknak is biztos „Partnere a fejlődésben”.
Forrás: Agrárágazat