Akkorák, mint egy társasház, kilenc Lamborghini Aventador árába kerülnek, és közútra szabadulva mindent kilapítanának, ami az útjukba kerül. Bemutatjuk a 3-4000 lóerős óriásdömpereket, amelyek a nap 24 órájában külszíni fejtéseken robotolnak, és egy kisebb dombot is elcipelnek a platójukon.
Minden óriásdömper őse a mozdony-motoros, háromtengelyes Terex Titan 1973-ból. Csak egy darab készült belőle, mai utódja a Unit Rig modellcsalád. Az ős-Terex láttán megfagyhatott az emberek ereiben a vér. Igaz, nem sokan találkoztak ezzel a dinoszaurusszal.
Már a szovjet időkben is monstumokra szakosodott a BelAZ. 1979-ben már 280 tonnás kísérleti járművet készítettek. Bemutatásakor minden teherautónál nagyobb volt a Big Baby, a magassága zárt billenőplatóval 7,4, felnyitva 15,7 méter.
Minimalistának gondolnánk, de komfortos a Cat vezetőfülkéje. Olyan magasan van, mint egy hajó parancsnoki hídja.
Negyven éve alig változott a munkagép-dizájn, ezen változtatna a német ETF stúdió. Az önjáró dömperkonvoj látványterve sci-fibe illő. Öt ilyen önrakodó és önjáró dömper összekapcsolásával születne meg a Haul Train. Csak az elsőben ülne sofőr.
Már a svájci székhelyű, Amerikában gyártó Liebherr is a 400 lóerőt és a 600 tonna össztömeget ostromolja. V20-as motor dübörög a Liebherrek földszintjén, 90 ezer köbcentivel.
A Liebherr 3650 lóerős dízelmotorja egy generátoron keresztül a hátsó kerékbe épített villanymotorokat hajtja, ezek segítenek az 592 tonna lefékezésében is.
Európában néha megfordulnak egy-egy gigantikus építkezésen is a Liebherrek, de nem itt honosak.
Egyben még leszedett platóval is iszonyú bonyolult a szállítás, a két kamionsofőrnek szinkronban kell vezetnie.
A megszokott sárga szín helyett a japán gépeknél a narancssárgára esküsznek. Talán a felkelő nap miatt? Nem csak dömperek, hanem óriási rakodógépek is szerepelnek a Hitachi kínálatában. Akár 197 kömbéteres platóval is gyárt gépeket a japán Hitachi, a teljesítménycsúcs 3041 lóerő.
Kínai dömper, a Kiváló Áruk Fóruma logójára emlékeztető emblémával. A Komatsu 930 szerény 1167 lóerőnél jár, de ez is hibrid hajtású. A többi dömperhez hasonlóan a Komatsura is úgy kell felmászni, mint egy emeleti lakásba.
Élőben drámai lehet a találkozás a világ legnagyobb dömperével, a 450 tonnát elvonszoló BelAZ-zal. A rusztikus dizájnt vizipók-tekintet fűszerezi.
Nincsenek szavak erre a szörnyre, csak számok: 810 tonnás össztömeg, 4600 lóerő, 5600 literes tank. Már a szovjet időkben is monstumokra szakosodott a BelAZ. 1979-ben már 280 tonnás kísérleti járművet készítettek.
Mi és a partnereink információkat – például sütiket – tárolunk egy eszközön vagy hozzáférünk az eszközön tárolt információkhoz, és személyes adatokat – például egyedi azonosítókat és az eszköz által küldött alapvető információkat – kezelünk személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez, nézettségi adatok gyűjtéséhez, valamint termékek kifejlesztéséhez és a termékek javításához. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk. A megfelelő helyre kattintva hozzájárulhat ahhoz, hogy mi és a partnereink a fent leírtak szerint adatkezelést végezzünk. Másik lehetőségként a megfelelő helyre kattintva a hozzájárulás megadása előtt részletesebb információkhoz juthat, és megváltoztathatja beállításait.
Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatainak bizonyos kezeléséhez nem feltétlenül szükséges az Ön hozzájárulása, de jogában áll tiltakozni az ilyen jellegű adatkezelés ellen. A beállításai csak erre a weboldalra érvényesek. Erre a webhelyre visszatérve vagy az adatvédelmi szabályzatunk segítségével bármikor megváltoztathatja a beállításait.
A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.
A cookie-kat és hasonló technológiákat a következők elősegítésére használjuk:
Tartalmak szolgáltatása és fejlesztése a jobb felhasználói élmény elérése érdekében
Biztonságosabb használat lehetővé tétele a sütikből az általunk kapott adatok felhasználásával.
A Weblap termékeinek szolgáltatása és jobbá tétele a profillal rendelkezők számára
Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.